شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ژاپن#هنرمندان

موزه‌های شهر کیوتو ژاپن + عکس

در این موزه علاوه بر آثار هنرمندان ژاپنی، آثار هنرمندان خارجی مانند آسترو بوی نیز به چشم می‌خورد.

موزه‌های شهر کیوتو ژاپن + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: هنگام برنامه ریزی برای سفر به کشور و شهرهای خارجی شهر بزرگ کیوتو ژاپن را جزء مقاصد سفری خود قرار دهید. در گذشته‌های دور کیوتو پایتخت کشور ژاپن بود، اما امروزه یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور ژاپن است. کیوتو شهر مدرنی است که جاذبه‌های گردشگری، مکان‌های تفریحی و انواع مراکز خرید بسیار و متنوعی را در دل خود جای داده است. موزه‌های شهر کیوتو در لیست جاذبه‌های گردشگری قرار دارند که بازدید از آن‌ها شما را با تاریخ و گذشته شهر بیشتر آشنا کرده، و حتی انواع سبک‌های مدرن ژاپنی را پیش روی شما به نمایش می‌گذارد. در ادامه با موزه‌های شهر کیوتو بیشتر آشنا شوید.

موزه ملی کیوتو

موزه‌های شهر کیوتو ژاپن + عکس

موزه ملی کیوتو یکی از موزه‌های شهر کیوتو ژاپن است که سالانه میزبان مسافران داخی و خارجی بسیاری است. بنای اصلی موزه ملی کیوتو پس از ساخت در سال ۱۸۹۷ افتتاح شد، که از آن به عنوان مهم‌ترین موزه هنری کشور ژاپن یاد می‌شود. آثار هنری‌ای که در این موزه نگهداری و به نمایش عموم درآمده‌اند، بر هنر پست مدرن قاره آسیا به ویژه نمونه‌های خاص و زیبای ژاپنی آن تمرکز دارند. مجموعه موزه ملی کیوتو شامل چند بخش مهم از جمله مجموعه هنرهای عالی( انواع مجسمه‌ها، نقاشی‌های زیبا و تابلوهای خطاطی)، بخش صنایع دستی( سفالگری، هنر پارچه بافی و آثار فلزی)، و باستان شناسی شامل اشیا و وسیله‌های سنتی و تاریخی است. مجموعه موزه بر هنر پست‌مدرن آسیا به‌ویژه نمونه‌های ژاپنی آن متمرکز است. همچنین، موزه ملی کیوتو در میان موزه گردهای جهانی مشهور به دلیل وجود کلسیون‌های نایابی از سوتراهای باستانی ژاپنی و چینی شهرت دارد.

موزه بین‌المللی مانگا کیوتو

موزه‌های شهر کیوتو ژاپن + عکس

از دیگر موزه‌های شهر کیوتو ژاپن که بازدید از آن هنگام سفر به کیوتو واجب و ضروری است، موزه بین‌المللی مانگا است. اکثر جاذبه‌های گردشگری و موزه‌های شهر کیوتو بر تاریخ کهن و باستانی کشور ژاپن تمرکز دارند، اما موزه مانگا بر هنر معاصر و مدرن ژاپن مانور می‌دهد. مانگا یکی از سبک‎های کتاب کمیک و مصور است، که پس از جنگ جهانی دوم دربین مردم ژاپن رواج پیدا کرد. و امروزه، کتاب‌های زیبا مانگا در ۶۰ سال گذشته در سطح بین‌الملل بین مردم جهان نیز به شهرت رسیده است. موزه مانگا کیوتو، یک مجموعه عظیم بین‌المللی از کتاب‌های مانگا است که در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد. در این موزه علاوه بر آثار هنرمندان ژاپنی، آثار هنرمندان خارجی مانند آسترو بوی نیز به چشم می‌خورد.

موزه شهری هنر کیوتو

موزه‌های شهر کیوتو ژاپن + عکس

موزه شهری هنر کیوتو از قدیمی‌ترین موزه‌های شهر کیوتو ژاپن است، که شهرت بسیاری را در بین گردشگران دارد. موزه شهری هنر کیوتو پس از ساخت در سال ۱۹۲۸ افتتاح شد. این موزه آثار هنری زیبای هنرمند برجسته و ژاپنی به نام تاکوچی سیهو در قرن بیست و یکم را به نمایش گذاشته است. سالانه نمایشگاه‌های هنری، آثار هنری دیگر هنرمندان مشهور ژاپنی را برای عموم به نمایش می‌گذارند . از دیگر بخش‌های دیدنی موزه، اجراهای هنری است که در طبقه اول آن به صورت رایگان برگذار می‌شود. اگر از علاقه مندان دو آتشه هنرهای معاصر هستید، در سفر به کیوتو موزه شهری هنر کیوتو را فراموش نکنید.