شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تفاهم‌نامه#بلاروس

وزیر صمت: تفاهم‌نامه برای زیرساخت انتقال پول با بلاروس امضا شد/ تخصیص خط اعتباری صد میلیون دلاری برای کشور بلاروس

وزیر صمت: تفاهم‌نامه برای زیرساخت انتقال پول با بلاروس امضا شد/ تخصیص خط اعتباری صد میلیون دلاری برای  کشور بلاروس

وزیر صمت گفت: اولین زیر ساخت انتقال پول و مباحث مالی است و در سفر وزیر خارجه بلاروس به ایران تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق ضمانت صادرات ایران و همتای بلاروسی امضا شد و خط اعتباری صد میلیون دلاری برای کشور بلاروس تخصیص داده شد. که فعالان اقتصادی بلاروس می توانند از ایران کالا ببرند و این صادرات کشور را تشویق و ترغیب می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، فاطمی امین،وزیر صنعت و معدن و تجارت در جمع خبرنگاران در حاشیه هیئت دولت گفت: میزبان نخست وزیر بلاروس بودیم، در ۴ ماه گذشته ۴ هیئت از بلاروس به ایران سفر داشتند و از ایران هم ۴ هیئت به بلاروس سفر داشتند و روابط بین دو کشور در حال توسعه است. 

وی افزود: در هر روابط خارجی ۴ زیر ساخت داریم که در در اولویت است و بعد به سمت کارهای دیگر می‌رویم. اولین زیر ساخت انتقال پول و مباحث مالی است و در سفر وزیر خارجه بلاروس به ایران تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق ضمانت صادرات ایران و همتای بلاروسی امضا شد و خط اعتباری صد میلیون دلاری برای  کشور بلاروس تخصیص داده شد.  که فعالان اقتصادی بلاروس می توانند از ایران کالا ببرند  و این صادرات کشور را تشویق و ترغیب می کند. 

وزیر صمت گفت: علاوه بر اینها بحث‌های تهاتر بین دو کشور در حال توسعه است. زیر ساخت دوم‌ مباحث گمرکی است، بلاروس عضو کشور های اوراسیا است و ایران هم فعلا در تجارت ترجیحی اوراسیا حضور دارد، این کشور های عضو اوراسیا بازار بزرگی دارند‌.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ دور مذاکره کردیم و دور ششم دو هفته اینده برگزار خواهد شد و امیدواریم به زودی الحاق ما با موافقت نامه تجارت اوراسیا تکمیل شود‌. در بحث های کنسولی و روادید مذاکراتی انجام شده است. در بخش حمل و نقل، یکی از خطوط هوایی ایران درخواست هایی به طرف بلاروسی داده است  که ارتباط پروازی برقرار شود. کشور بلاروس برای ما اهمیت دارد چون به لحاظ صنعتی سطح بالایی دارد و بسیاری از ماشین هایی که در بلاروس تولید می شود در بسیاری از کشور ها مصرف می شود. در حوزه ساخت تجهیزات همکاری هایی خواهیم داشت.

انتهای پیام