شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کره شمالی#چین

انتقادات صریح آمریکا از چین بخاطر آزمایشات موشکی کره شمالی

کدخبر: ۵۳۶۶۴۵
اقتصادنیوز: جان کربی در یک کنفرانس خبری مجازی گفت: چین همچنان دولتی است که آن نوع فشاری را که معتقدیم می‌تواند پیونگ یانگ را از ادامه اقدامات تحریک‌آمیزش منع کند، اعمال نمی‌کند.
انتقادات صریح آمریکا از چین بخاطر آزمایشات موشکی کره شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا از خبرگزاری یونهاپ، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک آمریکا این اظهارات را یک روز پس از آن مطرح کرد که پکن بار دیگر تلاش تحت رهبری واشنگتن را برای وادار کردن شورای امنیت به محکوم کردن پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی مسدود کرد.

کربی در یک کنفرانس خبری مجازی گفت: چین همچنان دولتی است که آن نوع فشاری را که معتقدیم می‌تواند پیونگ یانگ را از ادامه اقدامات تحریک‌آمیزش منع کند، اعمال نمی‌کند.

به گفته لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل، کره شمالی در سال جاری میلادی بیش از ۶۰ موشک بالستیک شلیک کرده که شامل هشت موشک بالستیک قاره‌پیما نیز می‌شود؛ رقمی که بیانگر بیشترین تعداد موشک‌های بالستیک شلیک شده ظرف یک سال است.

آمریکا روز دوشنبه برای حصول بیانیه شورای امنیت در راستای محکوم کردن تازه‌ترین پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی که روز جمعه صورت گرفت، تلاش کرد اما به خاطر مخالفت پکن و مسکو که هر دو جز اعضای دائم شورای امنیت هستند و از حق وتو برخوردارند و همچنین همسایگان نزدیک کره شمالی محسوب می‌شوند، ناکام ماند.

نشست روز دوشنبه شورای امنیت، دهمین جلسه این نهاد در سال جاری میلادی حول محور کره شمالی است که بدون هیچ نتیجه‌ ملموسی پایان یافت.      

سابرینا سینگ، یکی از سخنگویان پنتاگون گفت، آمریکا به همکاری با چین و دیگر کشورها برای متوقف کردن کره شمالی از انجام اقدامات تحریک آمیز بیشتر ادامه خواهد داد.

وی افزود، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز در جریان نشست روز سه‌شنبه با ژنرال وی فنگ، وزیر دفاع چین در کامبوج موضوع کره شمالی را مطرح کرد.

سینگ تصریح کرد: ما درباره اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی و تاثیرات بی‌ثبات‌کننده آنها کاملا صریح بوده‌ایم و به مطرح کردن نگرانی‌هایمان ادامه خواهیم داد.

وی گفت: ما به این کار خود نه تنها با چین بلکه با دیگر کشورهای جهان ادامه خواهیم داد.