شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معترضان

معترضان چه بر سر «حسین زرین‌جویی» آوردند؟+ عکس

معترضان چه بر سر «حسین زرین‌جویی» آوردند؟

ماجرای حسین زرینجویی آنقدرتلخ است که شایدبعدها با حسرت برای دیگران تعریف کنیم؛ طنزپردازلرستانی که به دلیل عدم همراهی باافرادبه ظاهر معترض بارهامورد تهدید، فحاشی و حتی تخریب اموالش قرار گرفت.

به گزارش مشرق، ماجرای آشوب‌های رخ داده در کشور از ابتدای مهرماه تا کنون روندی پرشتاب از نشر گسترده نفرت، زورگویی و ارعاب و برخوردهای خشونت آمیز از سوی برخی معترضین را پیش چشم مردم ایران گذاشت؛ از هشتک های زورکی تا اعتصاب‌های اجباری و برخوردهای رفتاری و کلامی دیکتاتورمابانه برای جلوگیری از اظهار نظر آزادانه افراد گرفته تا امروز که افراد را آنقدر در تنگنا و بایکوت قرار داده‌اند که یا به ناامیدی محض روی آورند و یا مثل ماجرای «حسین زرینجویی» به مرگ منتهی شود.

همه قربانیان موج فحاشی و فشار روانی مدعیان آزادی

«حسین زرینجویی» تنها یکی از قربانیان منطق زورگویی و فحاشی معترضان و آشوبگران است؛ کسی که به دلیل امتناع از همراهی با آشوبگران در تنگنا و فشار رفتارهای غیرانسانی این به ظاهر معترضان قرار گرفت.

ارعاب با چاشنی فحاشی و توهین از سوی معترض‌ها ابتدا گریبان گیر فعالان فضای مجازی شد و حق انتشار هرگونه مطلب خارج از چارچوب اعتراضی این جریان را از آنان گرفت و سپس مشاغل و کسب و کارها در بستر اینستاگرام را به تعطیلی کشاند؛ در ادامه این جریان برای همه افراد حد و مرز تعیین کرد تا جایی که برای پذیرش همراهی افراد با ظاهر و پوشش متفاوت هم شرط بی حجابی اجباری را گذاشت و در نمود خیابانی آن هم چادر از سر زنان کشیده شد.

فضای خفقان و دیکتاتوری حاکم بر اینستاگرام که با استدلال‌های بی اساس و غیرمنطقی همچون «هیچ چیز نباید عادی شود»، شکل گرفت به ادامه تعطیلی اجباری پیج‌های کسب و کار دامن زد تا جایی که اگر صاحبان کسب و کار به فعالیت و کسب درآمد مشغول می‌شدند با انواع فحاشی و توهین و از دست رفتن اکانت‌های کاربری خود از سوی برخی معترضان مواجه می‌شدند...

نزدیک ترین موج این رفتارهای دیکتاتور گونه افرادی که شعار آزادی می‌دادند را در هفته گذشته در سطح بازارها دیدیم، آنجا که آشوبگران با تهدید کسبه و بازاریان در برخی شهرها تعطیلی اجباری را برای صاحبان این کسب و کارها رقم زدند و بعد این اجبار را با شکل دروغین اعتصاب خودخواسته و با استفاده از بوق‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای خود به خورد مخاطب دادند.

در روزهای اخیر هم استمرار این موج نفرت پراکنی، زورگویی و ارعاب را در مهاباد می‌بینیم، آنجا که آتش به جان زندگی و خانه افراد می‌زنند تا از آنان حمایت اجباری بگیرند!

«حسین زرینجویی» یکی از بازیگران و طنزپردازان لرستانی و فعال اینستاگرامی بود که از ابتدای این اعتراضات و آشوب‌ها مورد هجمه بی امان دیگر فعالان فضای مجازی قرار گرفت؛ زرینجویی در پیام‌هایی که به یکی از دوستان خود داده صراحتاً بیان کرده است که از طریق اکانت‌های خارجی و داخلی به طور مدام مورد فحاشی و توهین قرار می‌گرفته است و پیج وی نیز با حمله‌های ریپورتی افراد از دست رفته است؛ برخی نیز از ماجرای حمله افراد به ظاهر معترض به خودرو شخصی زرینجویی سخن گفته‌اند تا وی را وادار به حمایت از خود کنند.

معترضان چه بر سر «حسین زرین‌جویی» آوردند؟

آخرین خنده

موضوع تا آنجا پیش می‌رود که حسین زرینجویی تصمیم می‌گیرد با فضای کاری حرفه‌ای خود در بستر اینستاگرام خداحافظی کند و در نهایت هم پس از انتشار پستی با کپشن «آخرین خنده من» فوت کند؛ پیکر بی جان وی در طبقه دوم ساختمان پدری او چند ساعت پس از مرگ پیدا شد و با حضور تیم‌های فوریت پزشکی موضوع فوت وی بررسی می‌شود. موضوع خودکشی زرینجویی هنوز از سوی پزشکی قانونی به عنوان مرجع ذی صلاح اعلام نشده است اما انتشار پست اینستاگرامی «حسین» در شب حادثه با عنوان «اینم آخرین خنده من» احتمال خودکشی را قوت می‌دهد.

مهدی غیبی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان اظهار داشت: ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه یکم آذرماه در تماس با اورژانس مشخصات «حسین زرین جویی» به مرکز فوریت‌های پزشکی اعلام و نیروهای ما به محل اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه این مأموریت از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۲۲ ظهر ادامه داشته است، عنوان کرد: طبق گزارش‌های نیروهای ما، از ۱۲ ساعت پیش هم کسی بر بالین ایشان نبوده و جمود نعشی در اندام داشته است، یعنی فوت ایشان چندین ساعت قبل اتفاق افتاده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان ادامه داد: بر اساس اعلام نیروهای اورژانس فوت ایشان قطعی و فاقد هر گونه علائم حیاتی با جمود نعشی در اندام‌های فوقانی و تحتانی بوده است.

غیبی یادآور شد: تأیید خودکشی «حسین زرینجویی» باید از سوی پزشکی قانونی اعلام شود.

پدر حسین زرینجویی: «حسین» می‌گفت مجبور شده به خاطر توهین و تهدید کارش را تعطیل کند

پدر حسین زرینجویی نیز در مصاحبه‌ای آخرین شبی که همراه پسر خود بازی تیم ملی فوتبال ایران را تماشا کرده است، را روایت کرده و اذعان داشته است که «حسین» پس از تماشای بازی به طبقه بالای منزل رفته و فردای آن شب یعنی ظهر روز سه شنبه با تماس مادر حسین خبر فوت فرزند خود را می‌شنود.

پدر حسین زرینجویی همچنین بر انقلابی بودن حسین و تلاش‌هایش در طول عمر کاری خود برای شاد کردن مردم تاکید می‌کند و از فحاشی‌های مکرر و فشار و ارعاب آشوبگران نسبت به پسرش گفته است که مشروح این سخنان را در ویدئو زیر می‌بینید.

بازیگر لرستانی: قاتل «حسین زرینجویی» کسانی هستند که به او در فضای مجازی فشار آوردند

سید نوری موسوی از بازیگران و طنزپردازان لرستانی هم با حضور در مراسم ترحیم در منزل پدری حسین زرینجویی از فشار و فحاشی جریان‌های معاند علیه «حسین» می‌گوید که موجب ناراحتی و آزاردگی شدید روحی این جوان لرستانی شد تا در نهایت حسین نتواند زیر بار این فشارها دوام بیاورد. مشروح صحبت‌های این بازیگر لرستانی را نیز در ویدئو زیر می‌بینید.

کاری کردند که «حسین» از جان خود بگذرد

یکی از دوستان صمیمی حسین زرینجویی نیز با انتشار استوری در پیج کاربری خود با انتقاد از کسانی که شعار آزادی می‌دهند اما مدت هاست «حسین زرینجویی» را تحت بدترین فشارهای روحی و روانی برای همراه ساختن وی با خود برای انتشار مطالب علیه انقلاب قرار داده‌اند، گفت: شما دم از آزادی می زنید اما هرکسی که هم عقیده شما نباشد را مورد فحاشی قرار می‌دهید تا از جان خود بگذرد.

مشروح صحبت‌های دوست حسین زرینجویی را در ویدئو زیر می‌بینید:

امپراطوری دروغ به دنبال سناریوی کشته سازی

اما نکته جالب آنجاست جریانی که با فحاشی و زورگویی و اعمال فشار به دنبال همراه ساختن «حسین زرینجویی» با خود بود و موفق نشد و موجبات مرگ این جوان لرستانی را فراهم کرد حالا با انتشار مطالبی خلاف واقع و دروغ آشکار به دنبال طراحی پروژه کشته سازی حسین زرینجویی است تا دست از سر پیکر بی جان حسین هم برندارد.

خانواده حسین زرینجونی: هر گونه مواضع ضد انقلاب، اخبار کذب و اعلام نظر معاندین جمهوری اسلامی را همان گونه که فرزندمان می‌اندیشید، تکذیب می‌کنیم.‌

موضوعی که با واکنش خانواده حسین زرینجویی مواجه شده و خانواده این هنرمند لرستانی با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اینکه هرگونه مواضع ضد انقلاب، اخبار کذب و اعلام نظر معاندین جمهوری اسلامی را تکذیب می‌کنند؛ اعلام کرده‌اند که فرزندشان همواره صف خود را از اغتشاشگران و بدخواهان ایران اسلامی جدا کرده است.

در مشروح این بیانیه آمده است:

بِسم الله الرَّحمنِ الرَّحیم
الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

اینک که دست طبیعت، بهار زندگی ما را به برگ ریزان خزان بدل کرد و گل سر سبد زندگی ما را به دیار باقی برد و روح بلند جوانی مهربان، هنرمند خَیّر و مردمی و عاشق اهل بیت (ع) مرحوم مغفور شادروان حسین زرینجویی را با خود به پرواز در آورد و به ملکوت اعلی فرستاد و همه را در ماتم و سوگ ابدی نشاند.

ضمن مراتب تقدیر از همه عزیزانی که ابراز همدردی نموده‌اند با نظر به تلاش معاندین و عوامل ضدانقلاب برای سو استفاده از فوت جوان ناکاممان در راستای اهداف شوم خود رسماً اعلام می‌نمائیم که فرزند هنرمندمان همواره صف خود را از اغتشاشگران و بدخواهان ایران اسلامی جدا نموده است و شدیداً از برخی کاربران فضای مجازی که با توهین‌ها و تهدیدات خود موجب تالمات شدید روحی فرزند عزیزمان به جهت عدم همراهی او با اغتشاشگران شده بودند گله مندیم و همه آنها را در فقدان فرزند دلبندمان شریک می‌دانیم.

لذا رسماً هر گونه مواضع ضد انقلاب، اخبار کذب و اعلام نظر معاندین جمهوری اسلامی را همان گونه که فرزندمان می‌اندیشید را تکذیب نموده و از همه حامیان، دوستداران و هم تباران شریف لر زبان خواهانیم تا ما را یاری نمایند تا در آرامش خاطر به سوگواری فرزند سفر کرده مان بپردازیم.

یک بار دیگر دست همه شما را می‌فشاریم و می‌بوسیم وسلامتی و بهروزی همه شما را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

منبع: مهر