شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتاب

«بنیان‌هایی برای تعامل در عصر دیجیتال» منتشر شد

«بنیان‌هایی برای تعامل در عصر دیجیتال» منتشر شد

ایسنا نوشت:ترجمه کتاب «دیپلماسی عمومی؛ بنیان‌هایی برای تعامل در عصر دیجیتال» اثر نیکلاس جی.کال با ترجمه مسعود میرزایی منتشر شد.

در بخشی از یادداشت مترجم می‌خوانیم: نسخه انگلیسی این کتاب در سال ۲۰۱۹ از سوی انتشارات «پالیتی» به‌طور همزمان در آمریکا و بریتانیا منتشر شد و مورد استقبال محافل دیپلماتیک و اساتید و کارشناسان حوزه دیپلماسی عمومی قرار گرفت. «جوزف نای » استاد برجسته دانشگاه‌ هاروارد و نظریه‌پرداز «قدرت نرم» درباره این کتاب گفته است: «ارزش و اهمیت دیپلماسی عمومی در عصر اطلاعات و رسانه‌های اجتماعی، روز به روز افزایش می‌یابد و در این زمانه شاید متخصصان انگشت شماری داشته باشیم که بتوانند به‌خوبی ما را با جنبه‌های عمومی دیپلماسی آشنا کنند. بی‌گمان یکی از این افراد شایسته نیکلاس کال است که به‌خوبی این کار را انجام داده است.»

گوش دادن، حمایت عمومی، فرهنگ، تبادل و آموزش، بنگاه‌های پخش بین‌المللی، برند و برندسازی و مشارکت و همکاری از جمله عناصر مهم دیپلماسی عمومی هستند که نیکلاس کال در فصول مختلف کتابِ کلاسیک خود به آن‌ها پرداخته است.

کال در فصول هشتگانه این کتاب ضمن تبیین عناصر اصلی دیپلماسی عمومی، با ذکر مثال‌های تاریخی متعدد نحوه به کارگیری و استفاده صحیح از این عناصر را به خواننده نشان می‌دهد. در واقع علاوه بر جنبه‌های غنی تئوریک، کاربردی و عملیاتی بودن کتاب، یکی از نقاط قوت مهم آن محسوب می‌شود. خود نویسنده در دیباچه کتاب می‌گوید: «این کتاب نوشته شده است تا یک متن واحد و پایه برای آموزش دیپلمات‌های دانشجو و دانشجوهای دیپلمات باشد. این کتاب نه تنها درباره ظهور رهیافت‌های جدید نسبت به افکار عمومی جهانی است، بلکه اصلا به خاطر این رهیافت‌ها به رشته تحریر درآمده است.»

کتاب «دیپلماسی عمومی؛ بنیان‌هایی برای تعامل جهانی در عصر دیجیتال» نوشته نیکلاس جی. کال با ترجمه مسعود میرزایی در ۴۴۰ صفحه در انتشارات جوینده روانه باز شده است.

علاوه بر دیپلماسی عمومی، در سال‌های اخیر کتاب‌های دیگری از جمله «رسانه‌های جدید و آینده دیپلماسی»، «روزنامه‌نگاری جهانی، کرونا و ارتباطات سیاسی»، «افسانه بی‌بی‌سی»، «پساحقیقت»، «اتاق بیضی» (خاطرات جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ) و «وفاداری والاتر» (خاطرات جیمز کومی رئیس سابق اف‌بی‌آی) با ترجمه مسعود میرزایی منتشر شده‌اند.

۵۵۵۵