شهر خبر

هم نایب‌ قهرمان به میدان می‌رود و هم مدعیان

هم نایب‌ قهرمان به میدان می‌رود و هم مدعیان

چند مدعی اصلی فتح جام جهانی امروز به میدان می‌روند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ روز چهارشنبه تماشاگران فوتبال می‌توانند ۴ دیدار مهم جام جهانی را مشاهده کنند.

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ مراکش- کرواسی، ورزشگاه البیت

اولین دیدار روز چهارشنبه بین مراکش و کرواسی برگزار می‌شود. مراکشی‌ها دوره قبل جام جهانی را با ناکامی آغاز کردند و حالا این دوره را هم با دیدار سخت مقابل نایب قهرمان دوره قبل آغاز کنند. کرواسی البته با تیم فوق‌العاده قدرتمند دوره قبل تفاوت دارد اما دالیچ قطعا به حضور صرف و تنها صعود از گروه فکر نمی‌کند. ستارگان این تیم حتما می‌خواهند آخرین جام جهانی لوکا مودریچ پایانی خوش داشته باشد.

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ آلمان - ژاپن، ورزشگاه خلیفه

از ساعت ۱۶:۳۰ شاگردان هانسی فلیک ماراتن خود برای فتح جام را با دیدار مقابل ژاپن در ورزشگاه خلیفه آغاز می‌کنند. این بازی را البته نباید به دلیل حضور حریفی از آسیا، برای آلمانی‌ها ساده دانست زیرا ژاپن در جام جهانی آن‌قدر با تجربه شده که حتی در چنین گروه سختی هم برای صعود تلاش کند. برخی ژاپن را شگفتی‌ساز جام می‌دانند و به نظر می‌رسد این دیدار عیار حرف آن‌ها را مشخص خواهد کرد.

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ اسپانیا - کاستاریکا، ورزشگاه الثمامه

سومین بازی روز چهارشنبه بین اسپانیا و کاستاریکا برگزار می‌شود. اسپانیا با وجود کمبود ستاره نسبت به دوره‌های قبل، در یورو آن‌قدر خوب کار کردند که حالا به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی وارد جام شوند. از تیم اسپانیای قهرمان ۲۰۱۰ هنوز بوسکتس حضور دارد که به نظر می‌رسد نیمه از توانایی‌های آن دورانش را ندارد. حریف آن‌ها اما تیمی نه‌چندان قدرتمند چون کاستاریکاست که البته سابقه شگفتی در جام جهانی ۲۰۱۴ را دارد. در ترکیب کاستاریکایی‌ها تنها چهره آشنا ناواس است که او هم احتمالا آخرین جام جهانی خود را پشت سر می‌گذارد. روی کاغذ اسپانیا شانس بسیار زیادی برای پیروزی دارد.

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ بلژیک - کانادا، ورزشگاه احمد بن علی

آخرین بازی روز چهارشنبه بین بلژیک و کانادا برگزار می‌شود. در دیداری که یک طرف کوین‌دیبرون آماده و دوستان قرار دارند و در طرفی دیگر آلفونسو دیویس و رفقا. قطعا تیم بلژیک شانس بیشتری برای موفقیت دارد اما دلیلش بیشتر از حضور ستاره‌ها، کمبود تجربه در تیم کانادا است. کانادایی‌ها نزدیک به ۴ دهه در جام جهانی غیبت داشته‌اند و می‌توان گفت به همین دلیل شانس‌شان برای صعود از گروه چیزی نزدیک به صفر است اما فوتبال است و هزار اتفاق.

انتهای پیام