شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن

جنبش انصارالله یمن:

بیش از ۴ هزار کودک یمنی در حملات ائتلاف سعودی کشته شدند

 بیش از ۴ هزار کودک یمنی در حملات ائتلاف سعودی کشته شدند

جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که از زمان شروع حملات ائتلاف متجاوز سعودی، بیش از ۴ هزار کودک یمنی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جنبش انصارالله یمن امروز سه شنبه اعلام کرد که از زمان شروع حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن ۸۶۰۵ کودک کشته و زخمی شده اند.

بر همین اساس یک نهاد حقوقی که حوادث مربوط به کودکان یمنی را رصد می کند، در گزارشی اعلام کرد که در حملات ائتلاف متجاوز سعودی در طی ۸ سال گذشته، ۴۰۱۷ کودک کشته و ۴۵۸۸ نفر دیگر شدند.

از سوی دیگر جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه گزارش مذکور جنایت های مربوط به ائتلاف متجاوز را مستند کرده است، افزود: البته شرایط برای کودکان بسیار دردناکتر است.

همچنین عبدالوهاب المحبشی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله گفت که تاریخ شنیع تر از جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی به خود ندیده است.

وی افزود: یمنی ها قتل کودکان و زنان خود را فراموش نخواهند کرد و انتقام جنایت ها علیه ملت یمن را خواهد گرفت.

پیش از این نیز سازمان حقوق بشری انتصاف اعلام کرده بود که هشت هزار و ۱۱۶ کودک یمنی از ابتدای تجاوز سعودی – آمریکایی به این کشور شهید یا زخمی شده اند.

براساس گزارش این نهاد حقوق بشری، حدود ۶ هزار غیر نظامی یمنی براثر حملات ائتلاف سعودی دچار معلولیت شده اند که ۵ هزار و ۵۵۹ نفر از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

در این گزارش آمده است: از حدود ۱۰ میلیون کودک یمنی در سن مدرسه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کودک از تحصیل محروم شده اند و براثر محاصره همه جانبه ملت یمن و افزایش سوء تغذیه، افزون بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک زیر پنج سال از سوء تغذیه رنج می‌برند.