شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#سازمان ملل#تعداد

عربستان ۱۷ نفر را اعدام کرد

عربستان ۱۷ نفر را اعدام کرد

سازمان ملل متحد اعلام کرد با اعلام اینکه عربستان تنها طی کمتر از دو هفته ۱۷ نفر را اعدام کرده است، افزود: در حال حاضر تعداد افرادی که در صف اعدام هستند، مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سازمان ملل متحد اعلام کرد که عربستان سعودی از دهم نوامبر جاری تا به امروز ۱۷ نفر را اعدام کرده است که سه نفر از آنها روز گذشته اعدام شدند.

سازمان ملل در گزارشی افزود: اعدام افراد در عربستان تنها بعد از اجرایی شدن آن مشخص می شود و هیچ اطلاعی از روند قضایی و صدور حکم وجود ندارد، به همین علت اکنون مشخص نیست که چند نفر در صف اجرای حکم اعدام قرار دارند.

در ادامه گزارش سازمان ملل متحد آمده است که بر اساس برخی گزارش‌ ها، «حسین ابوالخیر» شهروند اردنی ممکن به زودی اعدام شود.

همچنین بر اساس آماری که روز جمعه گذشته توسط خبرگزاری فرانسه فاش شد، عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ دو برابر بیشتر از سال گذشته اعدام کرده است؛ افزایش شدیدی که سازمان ‌های حقوق ‌بشری بین ‌المللی آن را به شدت محکوم می ‌کنند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس» نیز روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که دولت این کشور یک فرد سعودی و یک شهروند اردنی را پس از محکومیت آنها به اتهام قاچاق قرص‌ های مخدر ممنوعه «آمفتامین» در منطقه الجوف این کشور اعدام کرده است.

این در حالی است که روز گذشته هم در پی محکومیت اعدام برای یک شهروند سوری به اتهام قاچاق مواد مخدر در عربستان، کاربران عرب زبان با هشتگ «السعودیه» به این اقدام حکومت آل ‌سعود واکنش نشان دادند.

اوایل اکتبر گذشته سازمان اروپایی – عربستانی حقوق بشر از صدور حکم اعدام ۱۵ زندانی عقیدتی خبر داد تا شمار کسانی که در معرض اعدام شدن قرار دارند به ۵۳ نفر برسد، این در حالی است که ۸ نفر از آنها به سن قانونی نرسیده اند.