شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#یمن#طبیعی#منابع#نخست وزیر

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن:

تحت هیچ شرایطی اجازه غارت منابع طبیعی خود را نمی دهیم

تحت هیچ شرایطی اجازه غارت منابع طبیعی خود را نمی دهیم

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که تحت هیچ شرایطی اجازه غارت ثروت های نفتی و گازی خود توسط متجاوزان را نخواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که تحت هیچ شرایطی اجازه غارت ثروت های نفتی و گازی توسط متجاوزان را نخواهیم داد.

وی افزود: ما از حق دفاع مشروع خود و حفاظت از منافع و ثروت های ملی کوتاه نمی آییم و دیگر اجازه نخواهیم داد ائتلاف متجاوز سعودی اقدام به سرقت اموال ملت یمن کند.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن ادامه داد: مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی به دنبال غارت بیش از ۱۴ میلیادر دلار درآمدهای نفتی و گازی و سپرده گذاری این مبلغ در بانک سعودی و عدم پرداخت حقوق کارمندان بودند.

بن حبتور تاکید کرد: در موارد آتی دیگر هشدار نخواهیم داد و به طور مستقیم کشتی های غارت کننده ثروت ملی یمن را هدف قرار خواهیم داد، جهانیان باید بدانند که ما اجازه نمی دهیم ملت در گرسنگی به سر ببرد و متجاوزان مشغول غارت ثروت های یمن باشند.

از سوی دیگر محمد النعیمی عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز تاکید کرد که اجازه غارت ثروت های نفتی و غازی ملت یمن را نخواهیم داد و برای حفظ حاکمیت کشور و بازپس گیری حقوق ملت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی افزود: شرکت های خارجی مسئول هر گونه هدر رفت و غارت ثروت های یمن هستند و ما کشورهای متجاوز را به خاطر غارت ثروت هایمان محاکمه خواهیم کرد.

پیش از این هم انصارالله یمن اعلام کرد که از صادرات ۲.۱ میلیون بشکه نفت خام از بندر الضبه در استان حضرموت جلوگیری کرده است.

ابراهیم السراجی، دبیر اطلاع‌رسانی کمیته عالی اقتصادی انصارالله خبر داد که دولت نجات ملی یمن، نمایندگان شرکت‌های بین‌المللی را درباره تلاش برای «قاچاق نفت از بندر الضبه را احضار کرده است.

وی در ادامه افزود: بعد از بی توجهی به اقدامات حقوقی و نقض حاکمیت آب‌های منطقه‌ای یمن و ادامه تلاش برای غارت ثروت کشور، نیروهای مسلح انصارالله وارد عمل شدند و دوشنبه شب نفتکش «پراتیکا» را وادار به ترک بندر ضبه کردند.

به گفته این مقام انصارالله، این نفتکش در پی خارج کردن ۲.۱ میلیون بشکه نفت خام با قیمت حدود ۱۷۴ میلیون دلار بود.