شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#مقامات

مجمع پارلمانی ناتو: روسیه را به عنوان یک «رژیم تروریست» در نظر گرفته و مقامات آن را به اتهام "جنایات جنگی صورت گرفته در اوکراین"، محاکمه کنند

ایسنا نوشت: مجمع پارلمانی ناتو در قطعنامه‌ای از کشورها خواست روسیه را به عنوان یک «رژیم تروریست» در نظر گرفته و مقامات آن را به اتهام "جنایات جنگی صورت گرفته در اوکراین"، محاکمه کنند.

به نقل از پایگاه خبری صدای جدید اوکراین، گری کانلی، رئیس مجمع پارلمانی ناتو پیش از تصویب قطعنامه ۴۷۹ گفت: امروز قطعنامه‌ای تصویب می‌کنیم که از همه متحدان می‌خواهد فدراسیون روسیه و دولت فعلی‌اش را یک سازمان تروریستی بشناسد.

نمایندگان تمامی ۳۰ کشور عضو ناتو در این رای‌گیری که در روز دوشنبه انجام شد شرکت کرده و رأی موافق دادند. این طرح از کشورها می‌خواهد اقداماتی برای حمایت از اوکراین و محکوم کردن روسیه اتخاذ کنند، از جمله بیان شفاف این گزاره که روسیه تحت حکومت دولت فعلی «تروریستی» است. این قطعنامه همچنین از اعضای ناتو می‌خواهد «برای بررسی جنایات روسیه در جنگ اوکراین، یک دادگاه بین‌المللی ایجاد کنند».

رئیس بنیاد مطالعات امنیتی اوکراین این اقدام را «گامی مهم برای پاسخگو کردن مقامات روسیه» دانست.

علاوه بر قطعنامه ۴۷۹، یک طرح دیگر با عنوان قطعنامه ۴۷۸ به تصویب رسید که به طور مجزا رهبران کرملین را هدف قرار داده و از اعضای ناتو می‌خواهد «رهبران روسیه را در قبال جنایات احتمالی» پاسخگو کنند.

310310