شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#اورژانس#آبان ماه

صالح طبری به مهر خبر داد؛

مشکلات تنفسی عامل ۱۰ درصد تماس‌ها با ۱۱۵ طی یک هفته گذشته

مشکلات تنفسی عامل ۱۰ درصد تماس‌ها با ۱۱۵ طی یک هفته گذشته

رئیس اورژانس تهران گفت: مشکلات تنفسی عامل ۱۰ درصد تماس‌ها با ۱۱۵ طی یک هفته گذشته یعنی از بابت ۲۱ تا ۲۸ آبان ماه بوده است.

یحیی صالح طبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دو روز است که هوای تهران در وضعیت آلوده قرار دارد، گفت: از شنبه ۲۱ آبان تا شنبه ۲۸ آبان تکنسین‌های اورژانس‌های تهران ۲۰ هزار و ۴۸۶ مأموریت انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۴۹ هزار و ۷۳۳ تماس با اورژانس تهران گرفته شده است، گفت: در مقایسه با مدت مشابه هفته قبل تعداد تماس‌ها و مأموریت‌ها ۱۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه تمامی پایگاه‌های زمینی و هوایی اورژانس ۱۱۵ استان تهران در شرایط آلودگی هوا به صورت آماده باش هستند، گفت: ۱۰ درصد تماس‌هایی که از بازه ۲۱ تا ۲۸ آبان با ۱۱۵ گرفته شده است مربوط به مشکلات تنفسی می‌شود.

صالح طبری با بیان اینکه ورزشکاران در فضای باز ورزش و فعالیت بدنی سنگین نداشته باشند، گفت: نوزادان، سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز حتی الامکان از منزل خارج نشوند و اگر هم سفر درون شهری ضروری پیش آمد حتماً از ماسک مناسب (فیلتر دار) استفاده کرده و داروهایشان را به همراه داشته باشند.

وی در پایان گفت: افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، حتماً در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن پرتابل (قابل حمل) را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس به اولین و نزدیک ترین واحد درمانی مراجعه و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.