شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رزمایش#ارتش#خلیج فارس

برگزاری رزمایش نظامی «نسیم دریا» میان هند و عمان

برگزاری رزمایش نظامی «نسیم دریا» میان هند و عمان

همزمان با افزایش برگزاری رزمایش ها در منطقه، منابع عمانی هم از رزمایش ارتش این کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با هند خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، ارتش عمان از برگزاری رزمایش مشترک دریایی با نیروی دریایی هند خبر داد.

بر اساس این گزارش، ارتش عمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این رزمایش دریایی تحت عنوان «نسیم البحر۲۰۲۲ » که از روز گذشته شروع شده است تا ۲۴ نوامبر ادامه خواهد داشت.

در بیانیه ارتش سلطان نشین عمان آمده است که رزمایش دریایی نسیم البحر با پشتیبانی نیروی هوایی عمان در دو منطقه الباطنه و الوسطی برگزار می‌شود.

طبق این بیانیه، در این رزمایش برای شناورها و کادر حاضر در این رزمایش تمرین‌های نظامی بسیاری جهت بالا بردن سطح آمادگی آنان و ناوگان دریایی دو کشور در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که روز گذشته مصر رزمایش پدافند هوایی با عنوان «درع السماء»، (سپر آسمان) با مشارکت عربستان و پاکستان برگزار کرد.

غریب عبدالحافظ، سخنگوی ارتش مصر در بیانیه ای گفت که با مشارکت کشورهای دوست و برادر، رزمایش مشترک درع السماء در یکی از میادین تمرینی در مصر برگزار شد.

وی اشاره کرد که این رزمایش با حضور هیئت هایی از عربستان و پاکستان، و یونان و قبرس به عنوان ناظر برگزار شد.

در این رزمایش، تیراندازی توسط سامانه های پیشرفته پدافند هوایی انجام شد.

مدت زمان این رزمایش مشخص نشده و جزئیات بیشتری هم منتشر نشده است.

الخلیج آنلاین گزارش داد: از ابتدای سال جاری میلادی منطقه شاهد رزمایش های نظامی مشترک میان کشورها در سایه بحرانهای جهانی و درگیری های مسلحانه است. چند روز قبل رزمایش موسوم به عین الصقر۳ در پایگاه هوایی در یونان با مشارکت نیروی هوایی عربستان و یونان برگزار شد.