شهر خبر

یوسفی در گفتگو با مهر:

مجلس به دنبال گفتگو با دانشجویان است نه برخورد با آنان

مجلس به دنبال گفتگو با دانشجویان است نه برخورد با آنان

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: تا این لحظه طرحی درباره توبیخ دانشجویان متخلف در مجلس ندیدم و چنین طرحی در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول نشده است.

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تدوین طرحی از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس برای ممنوع‌الخروج شدن دانشجویانی که تخلفات سیاسی یا جرایم سیاسی و امنیتی دارند، اظهار داشت: هر کدام از نمایندگان یک کارتابل شخصی دارند که می‌توانند در آنجا طرحی را پیشنهاد دهند.

وی بیان کرد: بنده به عنوان نماینده مجلس باید بگویم تا این لحظه طرحی درباره توبیخ دانشجویان متخلف در مجلس ندیدم و چنین طرحی در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول نشده است. تا طرحی در مجلس رؤیت نشود، در صحن علنی مجلس اعلام وصول نشود و سپس در فرایند قانون‌گذاری قرار نگیرد، به عنوان یک طرح پیشنهادی لحاظ نمی‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: چندی پیش نیز دروغی درباره نمایندگان مجلس مطرح و گفته شد ۲۲۷ نماینده مجلس بیانیه‌ای را امضا کرده و گفته‌اند که باید بازداشت‌شدگان حوادث اخیر اعدام شوند که به هیچ وجه چنین مسئله‌ای وجود نداشت. بنگاه‌های شایعه پراکنی مانند بی بی سی و ایران اینترنشنال که به این موضوع دامن زدند، به جای دروغ‌پردازی درباره ایران بهتر است به عربستان سعودی که اسپانسر مالی آنان است، بگویند که برای اولین بار یک انتخابات در کشورش برگزار کند.

یوسفی تاکید کرد: عمده مسئولان از جمله نمایندگان مجلس در حال گفتگو با دانش آموزان و دانشجویان هستند و تاکید ما آن است که همه آنان فرزندان این ملت هستند. ما با آنان صحبت می‌کنیم و برخی از اوقات گله‌های آنان کاملاً به حق است. دانش آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار جامعه باید بتوانند نقطه نظرات خود را مطرح کنند و ما مسئولان هم باید پاسخگوی مطالبات آنان باشیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هر سال دیدار چهره به چهره با دانشجویان دارند و در این جلسات، دانشجویان سوالات و نکات چالشی مطرح می‌کنند و رهبر معظم انقلاب هم کاملاً پذیرای این مباحث هستند. در این شرایط و زمانی که در بالاترین سطح نظام چنین رویکردی وجود دارد، دیگر مسئولان هم قاعدتاً باید از همین مسیر پیروی کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده می‌توانم درباره مصوبات مجلس و طرح‌ها و لوایح اعلام وصول شده در صحن علنی صحبت کنم که تاکنون طرحی برای برخورد با دانشجویان مطرح نشده است. برخی از معاندان و رسانه‌های غربی به دنبال فاصله انداختن بین مسئولان و مردم هستند و به چنین مسائلی دامن می‌زنند.