شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میلیارد دلار

افت بزرگ ثروت ایلان ماسک

افت بزرگ ثروت ایلان ماسک

فردای اقتصاد - ثروت ایلان ماسک تنها در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار به دلیل افت سهام تسلا از دست داد و که باعث شد میزان ثروت او به کمترین میزان در دو سال اخیر برسد. 

ایلان ماسک به رغم این کاهش ثروت همچنان با ۱۶۹.۸ میلیارد دلار  در صدر لیست ثروتمندان جهان است. تنها در روز دوشنبه گذشته ۸.۶ میلیارد دلار از ثروت او کاسته شد.

ماسک که این روزها به شدت مشغول زنده نگاه داشتن توییتر جدیدترین خرید خود است سال گذشته ثروتش به ۳۴۰ میلیارد دلار رسید که رکورد ثروت یک شخص در جهان محسوب می‌شود. 

بزرگترین خودروساز خودروهای الکتریکی در جهان به دنبال محدودیت‌های کووید دچار چالش‌هایی در تولید شده و اخیرا هم فراخوانی برای پس گرفتن ۳۰۰ هزار خودرو به دلیل نقص فنی داده است. 

سهام تسلا در روز دوشنبه با ۶.۸ درصد کاهش به ۱۶۷.۸۷ دلار به ازای هر سهم رسید که پایین‌ترین ارزش سهام این شرکت از ۲۰۲۰ تاکنون بوده است. ارزش سهام تسلا فقط طی امسال ۵۲ درصد افت کرده است. 

متوسط افت سهام ۱۰۰ شرکت برتر نزدک طی امسال ۲۹ درصد بوده است. 

ماسک اما به نظر چندان نگران به نظر نمی‌رسد و با توییت‌های مختلف تلاش دارد خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شبکه اجتماعی را موجه جلوه دهد. ماسک هر روز در حال پست توییت‌هایی درباره رشد تعداد بازدید این شبکه است در حالی که طی هفته‌های اخیر نزدیک به ۶۰ درصد نیروی کار مشغول به این شرکت اخراج شده‌اند. 

ماسک برای خرید توییتر مجبور به فروش بخش قابل ملاحظه‌ای از سهام خود در تسلا شد که همین موضوع هم به عامل بزرگی برای افت شرکت تبدیل شد.