شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران
همتای کره‌ای از تلاش‌های خود برای آزادسازی پول های ایران خبر داده

متفکر آزاد، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی:

همتای کره‌ای از تلاش‌های خود برای آزادسازی پول های ایران خبر داده

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی گفت: رئیس گروه دوستی پارلمانی کره‌جنوبی و ایران از تلاش‌های مجدانه خود برای پیگیری این موضوع علیرغم موانع موجود، خبر داد.

اعتمادآنلاین|

روح الله متفکر آزاد، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی با اشاره به گفتگوی تلفنی امروز خود با «کیم جونگ او» رئیس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی و ایران، گفت: در این مکالمه ارزشمند درباره مسائل مختلف فی مابین دو کشور صحبت شد و تفاهم داشتیم که روابط ایران و کره جنوبی باید به دوران خوب خود بازگشته و روابط گرم گذشته آن حفظ شود.

به گزارش خانه ملت، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و اولویت آن در حوزه روابط با این کشور، گفت: رئیس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی و ایران در این مکالمه تلفنی از تلاش‌های مجدانه خود برای پیگیری آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در این کشور، علیرغم موانع موجود، خبر داد.

وی ادامه داد: همچنین در این گفتگو، وضعیت فعلی روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و وی اقدامات تروریستی اخیر در کشورمان به خصوص ماجرای حمله به حرم شاهچراغ(ع) و ایذه را به مجلس، دولت و ملت ایران تسلیت گفت. من نیز تأکید کردم که ما کشورهایی که آرامش و ثبات ایران را می خواهند و ابراز همدردی می کنند را کشور دوست می دانیم.

متفکرآزاد در ادامه با اشاره به بخش دیگری از گفتگوهای خود با همتای کره جنوبی‌اش درباره تحولات داخلی و بین المللی، یادآور شد: در این مکالمه گسترش همکاری های تجاری و همکاری ها در سازمان های بین المللی مورد تأکید دو طرف بود که امیدواریم این گفتگوی تلفنی به روابط دوستانه دو کشور کمک کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی در انتها خاطرنشان کرد: در پایان این مکالمه، دو طرف از یکدیگر برای حضور در ایران و کره‌جنوبی دعوت متقابل به عمل آوردیم تا از نزدیک مذاکرات ویژه تری برای گسترش همکاری ها داشته باشیم.