شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آموزش و پرورش#مدارس#حوزه#آزمون

جزئیات استخدام سه هزار طلبه برای ورود به مدارس از سوی آموزش و پرورش

جزئیات استخدام سه هزار طلبه برای ورود به مدارس از سوی آموزش و پرورش

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به افزایش انگیزه طلاب برای ورود به آموزش و پرورش گفت: طلاب در رقابت با غیرطلبه‌ها در آزمون و مصاحبه جذب می‌شوند. 

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش درباره وضعیت جذب و ورود طلاب و روحانیون به مدارس کشور توضیحاتی ارائه کرد و گفت: حضور روحانیون متخصص در امر تربیت کودک و نوجوان در میان دانش‌آموزان جهت پاسخگویی به این نیاز اساسی است تا با ایجاد فرصت گفت‌وگوی چهره به چهره، هویت دینی دانش‌آموزان تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد با اشاره به افزایش انگیزه طلاب برای ورود به آموزش و پرورش گفت: طلاب در رقابت با غیرطلبه‌ها در آزمون و مصاحبه جذب می‌شوند. همچنین با موافقت‌های صورت گرفته در رابطه با به‌کارگیری طلابِ وظیفه به عنوان سربازمعلم در آموزش و پرورش استقبال خوبی برای حضور در این عرصه از جانب طلاب دغدغه‌مند صورت گرفته است.

نیکزاد ادامه داد: اکنون حدود ۳۰۰۰ طلبه موفق به ورود به مدارس به عنوان معلم در نقاط حاشیه‌ای شهرها و مناطق کم‌برخوردار شده‌اند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش توضیحاتی درباره اجرای طرح امین در سال جاری نیز ارائه کرد و گفت: امسال طرح امین از بابت کمیت و کیفیت متفاوت از گذشته خواهد بود. به گونه‌ای که بخش قابل توجهی از طلابِ خواهر و برادر در سال تحصیلی جاری به جمع مربیان طرح امین پیوسته‌اند و فرایندهای جذب و اجرای طرح در مدارس بهبود یافته است.

نیکزاد افزود: این اقدامات در راستای اثرگذاری بیشتر و بهتر طلاب در مدارس هدف انجام شده است.

وی درباره ضرورت‌ها و تاثیرات حضور طلاب در مدارس برای تربیت دینی دانش‌آموزان نیز گفت: در سال‌های گذشته یکی از غفلت‌هایی که علی‌رغم تاکیدات سند تحول بنیادین صورت گرفته ناظر به اجرای تمام ساحتی فعالیت‌های یادگیری و بسنده کردن به آموزش محوری است؛ لذا ضعف در سواد دینی و اعتقادی به حدی رسیده است که حتی برخی دانش‌آموزان در ابتدائیات و ضروریات دین سوال و ابهام اساسی دارند.