شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

هشت نکته از دو روز اول جام؛

رکورد متفاوت ایران و انگلیس و وقت‌های اضافه مشکوک در همه بازیها

رکورد متفاوت ایران و انگلیس و وقت‌های اضافه مشکوک در همه بازیها

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و انگلیس با ثبت 24 دقیقه وقت های اضافه به یک رکورد در تاریخ مسابقات جام جهانی تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دو روز نخست بیست و دومین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی با نکاتی همراه بود که بخش عمده آن به دیدار ایران و انگلیس برمی گردد.

حمایت مشکوک اینفانتینو از قطر

۱- جیانی اینفانتینو رئیس فیفا در گفت و گویی ضمن بیان این نکته که قطر بهترین میزبان تاریخ جام های جهانی است، گفت: قطر تلاش‌های بی‌سابقه‌ای برای برگزاری جام جهانی انجام داده که جهان را خیره خواهد کرد. این صحبت های رئیس فیفا در حالی مطرح شد که دیروز و در مراسم افتتاحیه عکس هایی هم از دیدار او با بن سلمان پادشاه عربستان منتشر شد و عده‌ای این اتفاق را به تلاش‌های عربستان برای دریافت میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ مربوط می دانند. شاید بتوان اینفانتینو را سیاسی‌ترین رئیس تاریخ فیفا نامید.

انتقاد کمبودهای میزبانی قطر

۲- علیرغم تبلیغات گسترده‌ای که برای میزبانی قطر انجام شده، عکس‌هایی از دهکده هواداران در قطر منتشر شده است که شرایط چندان مساعدی در این دهکده وجود ندارد. عده زیادی از کاربران با انتقاد از این شرایط درباره پکیج صبحانه ۲۰۰ پوندی‌ای صحبت کردند که فاقد کیفیت لازم بوده و تعجب آن‌ها را در پی داشته است.

بهترین شروع انگلیس و بدترین باخت ایران

۳- تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین دیدار خود در جام بیست و دوم با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل انگلیس شکست خورد. این نتیجه سنگین‌ترین شکست ایران در تاریخ جام جهانی و همچنین بهترین شروع انگلیس هم در ادوار این جام بود. پیش از این سنگین‌ترین شکست تیم ملی کشورمان مربوط به جام جهانی آرژانتین در سال 1978 و شکست ۴ بر ۱ برابر پرو بود.

ادامه انتقاد وین رونی از رونالدو

۴- وین رونی ستاره سابق منچستر یونایتد و تیم ملی انگلیس بعد از مصاحبه تند رونالدو درباره منچستر و شرایطش همچنان دست‌بردار سی آر سون نیست و در مصاحبه‌ای جنجال مسی را بهترین بازیکن تاریخ نامید و گفت این اسطوره آرژانتینی برای بهترین بازیکن تاریخ بودن نیازی به قهرمانی در جام جهانی ندارد.

مدعیانی که موفق بودند

۵- تمام مدعیان جام در دومین روز موفق به کسب ۳ امتیاز شدید تا جام ۲۲ هنوز با شگفتی خاصی روبرو نشده باشد. امروز و در سومین روز این رقابت‌ها، آرژانتین و فرانسه هم به میدان خواهند رفت تا جام ۲۲ چهره‌ی جدی‌تری به خود بگیرد.

ایران و انگلیس رکورد زدند

۶- جدال ایران و انگلیس با ۲۴ دقیقه وقت اضافه، رکورد این رقابت‌ها را زد. اما این تنها رکورد این دیدار نبود؛ تیم فوتبال انگلیس در نیمه اول این دیدار موفق به ثبت ۳۶۶ پاس سالم شد. این آمار بهترین تعداد پاس سالم از جام جهانی ۱۹۹۸ تا به امروز بود.

وقت های اضافه زیاد در همه بازیها

۷- نکته جالب توجه این جام وقت‌های اضافه‌ای است که داوران برای بازی‌ها گرفتند. این نکته در تمامی دیدارها مشخص بوده و طبق شنیده‌ها، فرمول جدید فیفا برای دقیق بودن اوقات تلف شده است. عده زیادی از کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها این کار را حربه فیفا برای پر گل شدن بازی‌ها می‌دانند.

انتقاد از رفتار با بیرانوند

۸- مصدومیت شدید علیرضا بیرانوند در ابتدای بازی با انگلیس و برگشت مجددش به بازی باعث شد تا انتقاد زیادی روانه تیم پزشکی ایران و داور بازی شود. این انتقادات به دلیل خطر جانی‌ای بود که بیرو را تهدید می‌کرد.