شهر خبر

پله همچنان پیشتاز / ستاره انگلیس دهم شد / لیست جالب فیفا

بیست‌ودومین دورهٔ جام جهانی فوتبال است که از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۹ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر در حال برگزاری است.

پله همچنان پیشتاز

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

بیست‌ودومین دورهٔ جام جهانی فوتبال است که از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۹ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر در حال برگزاری است. جام جهانی فوتبال، مسابقات قهرمانی فوتبال مردان است که هر چهار سال یک بار توسط تیم‌های ملی اتحادیه‌های عضو فیفا برگزار می‌شود. این اولین جام جهانی خواهد بود که کشوری از جهان عرب آن را میزبانی می‌کند،و همچنین پس از جام جهانی ۲۰۰۲، این دومین باری است که جام جهانی در آسیا برگزار می‌شود.

این تورنمنت آخرین دوره از مسابقات خواهد بود که ۳۲ تیم در آن شرکت می‌کنند و برای جام جهانی ۲۰۲۶ و پس از آن، حضور ۴۸ تیم برنامه‌ریزی شده‌است. با توجه به گرمای شدید قطر در تابستان، این جام جهانی از اواخر نوامبر تا اواسط دسامبر برگزار می‌شود و اولین دوره از این رقابت‌ها است که در ماه می، ژوئن یا ژوئیه برگزار نمی‌شود.

در لیستی که از فیفا منتشر شده جوان ترین گل زدن جام جهانی همچنان رکوردش در دست پله در سال 1958 است. و در سال 2022 قطر این عنوان از آن جود بلینگهام است که گل اول تیم ملی انگلیس به ایران توسط این بازیکن 19 ساله زده شد. 

شما می‌توانید این لیست را در زیر ببینید: 

پله همچنان پیشتاز