شهر خبر

ستایشی: ۳۵ نفر از مخلان بازار ارز و سکه دستگیر شدند

ستایشی: ۳۵ نفر از مخلان بازار ارز و سکه دستگیر شدند

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره التهاب‌ها در بازار ارز و سکه و طلا، اظهار داشت: اخیرا ۲۱ نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق معاملات بدون مجوز دستگیر و تفهیم اتهام شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: صحنه‌هایی که در خیابان‌های برخی از شهرها مشاهده شد، خواب‌های آشفته تروریست ها برای آینده ایران یکپارچه و سربلند را آشکار کرد که به زعم خود امنیت عمومی را مخدوش و خشونت را تئوریزه کرده و تروریست ها را تجهیز، اغوا و تشویق می‌کنند.

ستایشی افزود: برنامه دشمن این بود که از ظرفیت مردم به نام اعتراض علیه برخی دستگاه‌ها استفاده کند که موفق نشد و به رگبار بستن مردم بی‌دفاع، حافظان امنیت و جوانان با سلاح سرد و گرم و کشته سازی مقتولانی که خود به قتل رساندند، نشان از نقشه شومی می‌دهد که دفع خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه، گفت: تروریست ها از ابتدا سناریو داشتند و صحنه آرایی کردند و کسانی را در کف خیابان را تهییج می کنند و زنان و کودکان و مدافعان امنیت را هدف قرار می‌دهند؛ قاتلانی که در محفل و رسانه‌های خود با تغییر چهره این عملیات آلوده را درپیش گرفته اند و حافظان امنیت را مقصر جلوه می دهند؛ اینها بدانند مقابله ای سخت و پشیمان کننده در انتظارشان خواهد بود.

وی ادامه داد: تروریست‌ها با این رفتار نشان می‌دهند که حتی حاضر نیستند هزینه اقدامات کور خود را بپذیرند و دست خون‌آلود خود را مخفی می‌کنند.

ستایشی یادآور شد: ملت ایران سابقه سیاه منافقان دهه ۶۰ را فراموش نخواهند کرد و خوب است آنها طعم نقره داغ شدن و طرد همیشگی خود نزد ملت ایران را بچشند زیرا ایرانیان در مقابل دشمن آماده و مهیا، مردمی آگاه و یکپارچه هستند؛ از این رو دشمن که تا قبل سعی می‌کرد وجهه دیپلماتیک خود را حفظ کند اما اکنون از سرِ ناچاری چهره واقعی خود را نمایان کرده است که البته این آشکارسازی زمینه همبستگی بیشتر ملت ایران را فراهم کرده است تا جایی که امروز ملت ایران به صورت یکپارچه توقع برخورد بدون مسامحه و سخت با این تروریست‌ها و دشمنان را دارند.

ستایشی اضافه کرد: تروریست‌های مخل امنیت کف خیابان همان تروریست های اقتصادی هستند که مانع فعالیت سالم و کسب و کار مردم می شوند و همان تروریست های رسانه‌ای هستند که با جنگ طلبی و هم قسم شدن با دشمن قسم خورده ملت ایران درصدد ایجاد ناامنی هستند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه عَلَم خونخواهی زنان و کودکان و حافظان امنیت را در دست گرفته است و براساس تدابیر با سرعت، دقت و بدون چشم پوشی به وظیفه خود را عمل می‌کند و تروریست‌ها را در هر موقعیتی که باشند به سزای اعمالشان خواهد رساند و بی‌شک این بساط شرارت به زودی زود جمع خواهد شد.

ستایشی افزود: بار دیگر به ملت سربلند و سرافراز ایران، خانواده معزز شهدا به‌ویژه شهدای حوادث اخیر، شهدای بسیجی، سپاهی، فراجا و خانواده‌های داغدار آنان عرض تسلیت دارم و اطمینان می دهم قوه قضاییه از خون این عزیزان نخواهد گذشت و نمی‌گذارد که پایمال شود.

دستگیری ۳۵ نفر از مخلان بازار ارز و سکه

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره التهاب‌ها در بازار ارز و سکه و طلا، اظهار داشت: اخیرا ۲۱ نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق معاملات بدون مجوز دستگیر و تفهیم اتهام شدند.

وی ادامه داد: برای این افراد قرار تأمین مناسب صادر شده است؛ همچنین دقت شده است افرادی که اعمال مجرمانه نداشته و مرتکب جرم نشده‌اند، بی‌درنگ آزاد شوند.

ستایشی اظهارداشت: هشت نفر از ۲۱ نفر از افراد بازداشت‌ شده به دلیل بی‌گناهی بی‌درنگ آزاد شدند اما ۱۳ نفر دیگر که مرتکب اعمال مجرمانه شده بودند با صدور قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره ارز فردایی نیز گفت: ۱۴ نفر هم در ماه اخیر در این رابطه دستگیر و تفهیم اتهام شدند.

وی ادامه داد: این پرونده‌ها اکنون در شعبه ۱۰ بازپرسی ناحیه مستقر در شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های جرایم اقتصادی در جریان رسیدگی قرار دارد.

ستایشی توضیح داد: پرونده‌های این افراد توسط بازپرس آن در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و برای یک نفر از این افراد قرار وثیقه، ۱۰ نفر قرار کفالت و سه نفر هم قرار التزام صادر شده است.

ادامه دارد...