شهر خبر

توزیع کتب درسی، پروژه مهر نیازمند نظارت ویژه است

وی با بیان برخی ویژگی‌های حکمرانی خوب نظیر شفافیت فرآیندها، پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی در قبال فعالیت‌های خود مشارکت فعال مردم در امور اجتماعی و سیاسی و برابری همه افراد در برابر قانون، افزود: توسعه و تقویت نظارت قوی و مستمر نقش موثری در استقرار حکم‌رانی خوب در آموزش و پرورش کشور دارد. بنابراین ارزیابی مستمر فعالیت‌ها و برنامه‌ها باید به صورت فرآیندی و پیوسته مورد توجه معاونت‌ها و مراکز در ستاد بوده و در استان‌ها نیز ادارات ارزیابی عملکرد باید نسبت به این موضوع با دقت اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای سلامت اداری، سیاست گذاری، شبکه سازی و آموزش را سه راهبرد جهت ارتقای سلامت اداری دانسته و افزود: در این مسیر فرآیند مصاحبه با بازرسان ماده ۹۲-۹۱ درپنج محور تخصصی در برنامه گردهمایی قطب‌ها برنامه ریزی شده است. بنابراین آمادگی کامل همراه با شناسایی مسائل و مشکلات جهت شرکت در جلسات قطبی که با حضور مدیران کل، روسا، کارشناسان و کارشناس مسولان قطب‌ها از آذرماه با حضور اساتید و مسئولان بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، مورد انتظار است.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش مدل مدیریت عملکرد در آموزش و پرورش از حوزه‌های ستادی تا ادارات کل استان‌هاو مناطق و مدارس، طراحی سامانه جامع نظارت (که rfp آن تدوین شده است)، آموزش همکاران حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان‌ها در راستای کیفیت‌بخشی، جذب و نگه‌داشت نیروهای فعال و توانمند در حوزه کاری، مشارکت در اصلاح آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را تحت عنوان برنامه‌هاو فعالیت‌های این اداره کل تشریح کرد.​

 

انتهای پیام