شهر خبر
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

رشد ۳۰ درصدی درآمد ارزی کشور از محل صادرات محصولات پتروشیمی

نماینده مردم شیروان در مجلس از درآمد ۹ میلیارد دلاری از محل صادرات محصولات پتروشیمی از ابتدای سال جاری تا به امروز خبر داد.

علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به نوسان قیمت دلار در روز‌های اخیر گفت: افزایش قیمت دلار در این روز‌ها دلیل و توجیه اقتصادی ندارد و معلول عوامل سیاسی به ویژه در بحث ناآرامی‌هاست.


وی افزود: دشمن سعی دارد تا از طریق ایجاد ناآرامی و ناامنی در کشور فضای اقتصادی و به ویژه فضای بازار دلار و ارز را ملتهب سازد و با افزایش قیمت دلار و به دنبال آن قیمت کالا‌ها در کشور زمینه نارضایتی مردم را فراهم آورد.


نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما امروز مشکلی در حوزه منابع ارزی نداریم و درآمد‌های ارزی کشور نیز شرایط مساعدی دارد و از نظر اقتصادی شرایط برای ثبات بازار ارز شرایط خوبی است.


جدی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در بحث درآمد‌های حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی ما امروز شاهد افزایش ۳۰ درصدی این درآمد‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.


وی افزود: در سال قبل ۱۲ میلیارد دلار درآمد از محل فروش محصولات پتروشیمی عاید کشور شد، اما امروز و از ابتدای سال تاکنون درآمد‌های این بخش به ۹ میلیارد دلار رسیده که همان‌طور که گفتم افزایش ۳۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد.