شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#شفافیت#دلار#نماینده مردم#اهواز
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

فروش اوراق ارزی بانک مرکزی گامی مهم در شفافیت بازار ارز

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: فروش اوراق دلار و ارز توسط بانک مرکزی گامی مهم برای ایجاد شفافیت در بازار ارز است.

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به اقدام بانک مرکزی برای فروش اوراق ارز گفت: اینکه نیاز مردم به دلار از طریق رسمی و توسط بانک مرکزی تامین شود گامی مهم در ایجاد شفافیت در بازار عرضه و تقاضای ارز است.

 

وی افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم که نیاز به ارز و دلار وجود نداشته باشد پس باید این نیاز از کانال‌های رسمی و به صورت شفاف تامین شود که اقدام اخیر بانک مرکزی در فروش اوراق ارز گامی مهم در این راستا است.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فروش اوراق ارز باعث حذف دلالی‌، واسطه گری‌ و سودجویی‌ در بازار ارز می‌شود و ما شاهد عرضه ارز تامین نیاز مردم در این حوزه از کانال رسمی بانک مرکزی هستیم.

 

یوسفی خاطرنشان کرد: ما پیش از این شاهد فروش دلار در کانال‌ها و بازار‌های غیررسمی بودیم که در یک مورد آن وجه خرید دریافت شده و دلار روز بعد به مردم تحویل داده می‌شد که اقدام بانک مرکزی در فروش توافقی و فروش از طریق سامانه و همچنین فروش اوراق ارز گامی مهم در محدود کردن این دلالی‌ها و بازار‌های غیررسمی است.

 

خریداران اوراق ارز از بانک مرکزی می‌توانند پس از گذشته سه ماه و سررسید اوراق خود یا دلار و ارز خود را به صورت توافقی در بازار به صورت رسمی به فروش برسانند یا دلار خریداری شده را به صورت اسکناس تحویل بگیرند.