شهرخبر

آصفری در گفتگو با مهر:

باید با معترضان گفتگو شود/ نظام به مطالبات مردم توجه دارد

باید با معترضان گفتگو شود/ نظام به مطالبات مردم توجه دارد

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: جریانی به دنبال آن است که اعتراضات در جامعه منجر به ناامنی و آشوب شود، اما باید بدانند نظام به مطالبات معترضان توجه دارد.

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه خواست نظام این است که صدای معترضان شنیده شود، اظهار داشت: حساب معترضان از اغتشاشگران جداست و ما آنان را یکی نمی‌دانیم.

وی بیان کرد: باید با معترضان صحبت شود و قطعاً صف این افراد از کسانی که در جامعه ناامنی و آشوب ایجاد می‌کنند، جداست.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: ما اعتقاد داریم باید با کسانی که این روزها در جامعه اغتشاش کردند، اموال عمومی را از بین بردند، به جان و مال مردم تعرض کردند، مدافعان امنیت را مجروح کردند و به شهادت رساندند، برخورد قاطع شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بین معترضان و اغتشاشگران تفکیک قائل است، گفت: باید با کسانی که آشوبگر هستند، اموال عمومی را تخریب می‌کنند، منابع کشور را از بین بردند و به پلیس و نیروهای امنیت حمله کردند، برخورد جدی شود.

آصفری با تاکید بر اینکه اعتراض در کشور ما غیرقانونی نیست، تصریح کرد: جریانی به دنبال آن است که اعتراضات منجر به بحران، ناامنی و آشوب شود و نمی‌خواهد صدای معترضان شنیده شود که این افراد باید بدانند نظام به مطالبات معترضان توجه دارد و به طور کلی مطالبات مردم را پیگیری می‌کند.

وی اظهار داشت: باید به این مسئله توجه شود که بسیاری از معترضان علاقمند به کشور و نظام هستند که قطعاً باید با این افراد صحبت و در مقابل، با آشوبگران برخورد قاطع شود. در همه جای دنیا اینگونه است و حتی در کشورهای غربی اگر فردی به نیروهای امنیتی حمله کند، مورد توبیخ قرار می‌گیرد و بر این اساس باید با آشوبگران برخورد شود.