شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر

درگیری در تل آویو؛ اولمرت به پرداخت غرامت به نتانیاهو محکوم شد

درگیری در تل آویو؛ اولمرت به پرداخت غرامت به نتانیاهو محکوم شد

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به پرداخت غرامت ۲۸ هزار دلاری محکوم شد.

‏به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به پرداخت غرامت ۲۸ هزار دلاری محکوم شد.

در همین ارتباط گزارش شده است که پس از رسیدگی قضائی دادگاه تل آویو به شکایت خانواده ‎نتانیاهو از ایهود ‎اولمرت نخست وزیر اسبق تل آویو، اکنون اولمرت به پرداخت ۲۸ هزار دلار غرامت به خانواده نتانیاهو محکوم شده است.

اولمرت پیشتر نتانیاهو و خانواده اش را بیمار روانی خوانده بود و به همین دلیل نیز از سوی خانواده نتانیاهو مورد شکایت قضائی قرار گرفته بود.

اختلاف میان اولمرت و نتانیاهو خیلی زیاد است و همین جمعه گذشته نیز ایهود اولمرت در سخنانی با مطرح کردن انتقاداتی تند در حوزه‌های داخلی و خارجی علیه «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود و نخست‌وزیر اسبق این رژیم، او را به ضعف متهم کرد.

اولمرت که با رادیوی عبری زبان ۱۰۳fm مصاحبه می‌کرد، گفت: «اقدامات نفتالی بنت، یائیر لاپید و بنی گانتز در سال گذشته نتایج بهتری را نسبت به یاوه‌گویی های نتانیاهوی ضعیف داشته است که وعده نابودی حماس را داد ولی موفق به این کار نشد چرا که جرأت هیچ کاری در مقابل این گروه را ندارد.»

وی در ادامه افزود: «نتانیاهو مسئول بحرانی شدن پرونده هسته‌ای ایران بوده است. او بود که با اثرگذاری بر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا باعث خروجش از توافق هسته‌ای شد. خروج آن‌ها از آن توافق بیش از هر چیز دیگری باعث سرعت بخشیدن به پیشرفت ایران در پرونده هسته‌ای شد.»

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هشدار داد: «احتمال روی کار آمدن نتانیاهو و بن غفیر (عضو کنیست) بزرگ‌ترین خطر راهبردی است که اسرائیل را بیش از توافق هسته‌ای ایران تهدید می‌کند. ما باید بر روی این خطر تمرکز کنیم چرا که بیش از هر خطر دیگری ما را تهدید می‌کند.»

این سومین بار است که ایهود اولمرت در دادگاه محکوم می‌شود. نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵ نیز به اتهام فساد مالی به هشت ماه زندان و پرداخت جریمه ای معادل بیست و پنج هزار دلار محکوم شده بود. وی به دریافت دهها هزار دلار رشوه از یک تاجر آمریکایی به نام موریس تالانسکی متهم شده بود. این اتهام مربوط به سالهای ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ میلادی و زمانی است که وی وزیر بازرگانی و صنعت تل آویو بود. وی پیش تر از این اتهام تبریه شده بود اما افشای مکالمات وی توسط منشی سابقش موجب پیگیری دوباره پرونده شد. اولمرت قبلاً نیز در یک پرونده دیگر به اتهام فساد به شش سال زندان محکوم شده بود. اولمرت دوازدهمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ میلادی است. وی از ماه ژانویه ۲۰۰۶ و در پی مرگ مغزی آریل شارون نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد. وی همچنین شهردار سابق بیت المقدس نیز بوده است.

وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی بسیار عجیب است. از یک طرف ائتلاف موافق نتانیاهو در انتخابات پیروز شده اند و از طرف دیگر هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده اند، مشکلاتشان آغاز شده است. با این انتخابات شاهد نقطه عطف جدیدی در سمت جریان راست گرای افراطی اسرائیل خواهیم بود. این چهارمین بار است که جریان راست افراطی وارد این مرحله از تصمیم گیری ها می‌شود.