شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انرژی اتمی#اوکراین#روسیه

روسیه: آژانس انرژی اتمی باید پاسخگو حملات به نیروگاه اوکراین باشد 

روسیه: آژانس انرژی اتمی باید پاسخگو حملات به نیروگاه اوکراین باشد 

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید مشخص کند دقیقا چه کسی حملات به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا اوکراین را انجام داده است.

به گزارش مشرق، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو تمام اطلاعات موجود در این زمینه را به آژانس ارسال کرده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) باید موضعی مسئولانه اتخاذ کند و به وضوح عاملانی که حملات علیه نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را انجام می‌دهند را مشخص کند.

زاخارووا در ادامه افزود: ما معتقدیم که رهبری آژانس باید در چنین شرایط بی‌سابقه‌ای موضعی مسئولانه اتخاذ کند زیرا به عنوان یک نهاد بین المللی معتبر و مستقل، زمان آن فرا رسیده است که از محکومیت ها و مطالبات انتزاعی برای توقف بمباران نیروگاه زاپوریژیا گذر کند و و به طور واضح و بدون ابهام به کسانی که حملات را انجام می دهند اشاره شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: مسکو نیز به نوبه خود تمام اطلاعات موجود در مورد این موضوع را به آژانس ارسال کرده است و زمان آن فرا رسیده است که همه چیز مشخص شود در غیر این صورت اقدامات اوکراین علیه نیروگاه زاپوریژیا هرگز متوقف نخواهد شد.

منبع: ایرنا