شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#وزیر دفاع

پیش‌بینی وزیر دفاع آمریکا درباره جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۳۶۳۰۲
اقتصادنیوز: وزیر دفاع آمریکا در اندونزی مدعی شد پیش بینی چگونگی اوضاع جنگ اوکراین دشوار است.
پیش‌بینی وزیر دفاع آمریکا درباره جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در اندونزی مدعی شد که اوکراین در موقعیت خوبی برای ادامه جنگ با نیروهای روسیه در طول فصل زمستان است.

وی در یک نشست خبری در حالی که خود را برای دیدار با پرابوو سوبیانتو، وزیر دفاع اندونزی آماده می کرد، گفت: ما کارهای زیادی انجام داده ایم تا اوکراینی ها را برای جنگ در زمستان آماده کنیم و آنها را قادر به ادامه فشار بر دشمنانشان در طول ماه های فصل زمستان کنیم.

وی افزود: فکر می کنم اوکراینی ها شرایط بسیار بهتری نسبت به دشمنان خود خواهند داشت و این شرایط بهتر به دلیل تجهیزاتی است که ما به آنها ارائه می کنیم.

رئیس پنتاگون ادامه داد: تمرکز ما حمایت از اوکراین در تمام طول جنگ است. تمرکز اوکراینی ها بازپس گیری وجب به وجب سرزمین خود است.
وزیر دفاع آمریکا توضیح داد: پیش‌بینی چگونگی اوضاع جنگ و جدول زمانی برای پایان آن، دشوار است.

لوید آستین با بیان اینکه تا هر زمانی که طول بکشد از اوکراین حمایت می‌کنیم، افزود: اوکراین از کمک نظامی متحدان خود در جنگ به خوبی استفاده کرده است و ما شاهد استفاده اوکراین از این کمک ها به شیوه های بسیار هنرمندانه بوده ایم و آنها در میدان جنگ بسیار موفق بوده اند.

وی اضافه کرد: نیروهای اوکراینی خارکف را پس گرفتند و اخیرا شهر مهم خرسون را نیز در کنترل گرفتند. بنابراین ما شاهد موفقیت‌های زیادی از سوی نیروهای اوکراینی در میدان جنگ بوده‌ایم.