شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ریاست جمهوری

کرملین: مسببان قتل اسرای روس شناسایی و مجازات خواهند شد

کرملین: مسببان قتل اسرای روس شناسایی و مجازات خواهند شد

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد: مسببان قتل اسرای روس شناسایی و مجازات خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که مسببان قتل اسرای این کشور از سوی اوکراینی ها شناسایی و مجازات خواهند شد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره اضافه کرد: آن‌ ها باید پیدا و مجازات شوند. شکی نیست که مسکو خود به دنبال مرتکبین این جنایت خواهد گشت و آن ها را مجازات خواهد نمود.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌ تایمز» پیشتر در گزارشی صحت ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر به قتل رسیدن سربازان اسیر روس به دست نیروهای اوکراینی را تأیید کرد و نوشت که ظاهراً این نظامیان روس به ضرب گلوله از فاصله نزدیک کشته شده‌ اند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم پیشتر تأکید کرده بود که همه کسانی که در قتل اسرای جنگی روسیه نقش دارند، شناسایی و مجازات خواهند شد.

وی با انتشار بیانیه‌ای در وب‌ سایت وزارت خارجه روسیه دراین‌باره نوشت: همه مهاجمان و کسانی که در این جنایت نقش داشتند شناسایی خواهند شد و آن‌گونه که مستحقش هستند، مجازات خواهند شد. هیچکس نمی‌تواند از قصاص و مجازات بگریزد.

زاخارووا در بخش دیگری از این بیانیه ضمن درخواست از سازمان‌های بین‌المللی برای محکومیت این «جنایت شنیع» و انجام تحقیقات دراین‌‎باره افزود: ما تاکنون بارها توجه جامعه بین‌الملل را به نگرش ظالمانه و غیرانسانی طرف اوکراینی به نظامیان زندانی روسیه جلب کرده‌ایم. نیروهای ارتش اوکراین معمولاً از شکنجه‌ها و جنایت‌ها و قتل‌های خود فیلمبرداری و منتشر می‌کنند.

چندی پیش تصاویری از شکنجه و به‌ رگبار بستن ۱۰ نظامی ارتش روسیه در شهرکی در جمهوری خلق دونتسک که اخیراً به کنترل نیروهای اوکراینی درآمده، منتشر شد. وزارت دفاع روسیه صحت این تصاویر و فیلم‌ها را تأیید کرد.

به گفته وزارت دفاع روسیه «قتل وحشیانه اسرای جنگی روسیه نخستین و تنهاترین جرایم جنگی نیست، بلکه رویه عادی نیروهای مسلح اوکراین است که رژیم کی‌یف نیز فعالانه از آن دفاع می‌کند و حامیان غربی آن نیز توجهی به آن ندارند.

«والری فادیِف»، رئیس شورای حقوق بشر روسیه هم تأکید کرده که ویدئوی شکنجه و قتل اسرای جنگی روسیه را برای سازمان‌های بین‌المللی ارسال می‌کند و خواستار تحقیق درباره این جنایت جنگی خواهد شد.