شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی#قطر

تیم مورد علاقه بوفون در جام جهانی قطر

تیم مورد علاقه بوفون در جام جهانی قطر

سنگربان پیشین تیم ملی ایتالیا نام تیمی که در جام جهانی 2022 طرفدارش خواهد بود را اعلام کرد.

به گزارش برنا؛ تیم ملی ایتالیا امسال برای اولین بار در طول تاریخ، دو جام جهانی فوتبال متوالی را از دور تماشا خواهد کرد. قهرمان یورو ۲۰۲۰ که ۱۶ سال پیش برای چهارمین بار فاتح جام جهانی شد، چهار سال بعد از فاجعه باختن به سوئد در پلی‌آف جام جهانی روسیه، امسال هم با قبولی شکستی عجیب‌تر در خانه برابر مقدونیه شمالی از صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ بازماند با این تفاوت که امسال جان لوئیجی بوفون دروازه‌بان و کاپیتان آتزوری نبود.

او که در آستانه ۴۵ سالگی هنوز بازنشسته نشده و از دروازه پارما محافظت می‌کند، – قبل از یک بازی نمایشی – با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان ملاقات داشت و در حاشیه آن‌ها هم با رسانه‌ها صحبت کرد.

بوفون گفت: طبق معمول، زمانی که ایتالیا در جام نباشد، سعی می‌کنم طرفدار تیم‌هایی باشم که هم‌تیمی‌ها و دوستانم در آن‌ها بازی می‌کنند و اگر هم آن‌ها نباشد، طرفدار تیم‌هایی خواهم بود که معمولاً دست‌کم گرفته می‌شود. از این نظر، یکی از تیم‌هایی که من همیشه حامی‌اش هستم، کامرون است. این تیم در قلب من جایگاه ویژه‌ای دارد.

تیمی که بوفون طرفدار آن شده، در گروه G جام جهانی با سوئیس، صربستان و برزیل رقابت خواهد داشت. علاقه بوفون به کامرون به سال ۱۹۹۰ برمی‌گردد که به خاطر تماشای عملکرد توماس انکونو درون دروازه شیر‌های رام نشدنی در جام جهانی ایتالیا تصمیم گرفت دروازه‌بان شود.

بوفون که تا سال ۲۰۲۴ با پارما قرارداد دارد در ادامه به برنامه خود برای آینده دوران بازیگری‌اش اشاره کرد و گفت که هنوز برنامه‌ای برای آویزان کردن کفش هایش ندارد.

اسطوره یوونتوس گفت: فعلاً که دارم از حضور در زمین بازی لذت می‌برم و فکر می‌کنم که به اندازه خودم تلاش می‌کنم. زمانی که دیگر نتوانم به خودم برای بازی در بالاترین سطوح انگیزه بدهم، به انجام یک کار هیجان‌انگیز دیگر فکر خواهم کرد. نمی‌دانم که مربیگری خواهد بود یا مدیریت. مهم این است که به اندازه کافی برای یاد گرفتن آن تواضع داشته باشم.

انتهای پیام