شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#مسکو

مسکو: قاتلان اسرای جنگی روسیه مجازات خواهند شد

مسکو: قاتلان اسرای جنگی روسیه مجازات خواهند شد

سخنگوی کرملین تأکید کرد که مسکو در خصوص تصاویر مرگ دلخراش اسرای جنگی روسیه به دست نظامیان اوکراینی تحقیق خواهد کرد و عاملان آن را مجازات می‌کند.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران تأکید کرد که عاملان قتل اسرای روس که اخیراً تصاویر مرگ دلخراش آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، شناسایی و مجازات خواهند شد.

بنا بر گزارش رسانه‌های روسی، پیش از این، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی صحت ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر به قتل رسیدن سربازان اسیر روس به دست نیروهای اوکراینی را تأیید کرد و نوشت که ظاهراً این نظامیان روس به ضرب گلوله از فاصله نزدیک کشته شده‌اند.

پسکوف در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت که مسکو در خصوص افرادی که اسرای جنگی روسیه را به ضرب گلوله کشته‌اند، تحقیقات خواهد کرد و گفت: «آن‌ها باید پیدا و مجازات شوند».

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، دست‌کم ۱۱ نظامی روس را در حالی نشان می‌دهد که از فاصله نزدیک هدف گلوله نظامیان اوکراینی قرار گرفته‌ و کشته می‌شوند.

کمیته تحقیقات روسیه جمعه تحقیقاتی جنایی را درباره اعدام اسرای روس توسط ارتش اوکراین آغاز کرد. این کمیته اعلام کرد بازرسان ارتش روسیه همچنین اقداماتی را برای شناسایی افرادی که فیلم اعدام را ضبط کردند، انجام خواهند داد.

پیش‌تر، کمیسیون ناظر حقوق بشر سازمان ملل متحد دستکم دو جنایت جنگی ارتش اوکراین در بحبوحه درگیری با ارتش روسیه را ثبت کرد. بر اساس این گزارش، دو مورد مستند شده این کمیسیون نشان می‌دهد که نیروهای مسلح اوکراین به اسرای روس شلیک، آن‌ها را مجروح و شکنجه کرده‌اند. هر دو مورد این جنایات جنگی در اوایل درگیری بین روسیه و اوکراین رخ داد.

منبع: فارس