شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جایزه

خواننده ۹۵ ساله جایزه گرمی را از آن خود کرد!

کدخبر: ۵۳۶۲۷۱
اقتصادنیوز: آنجلا آلوارز، توانست در ۹۵ سالگی جایزه بهترین هنرمند جدید گرمی لاتین را به دست آورد.
خواننده ۹۵ ساله جایزه گرمی را از آن خود کرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، با این جایزه او به مسن‌ترین برنده این جشنواره بزرگ موسیقی بدل شد.

به نقل از روزنامه گاردین، برای اولین بار کارلوس، نوه آنجلا آلوارز با کمک یک بازیگر کوبایی به نام‌ اندی گارسیا، آهنگ‌های او را در آلبومی ضبط کرد که با این آلبوم نامزد جایزه گرمی لاتین شد.

گفته شده که آلوارز کوبایی - آمریکایی برای چندین دهه ترانه می‌نوشت اما به غیر از جمع کوچکی از نزدیکانش آن‌ها را با کسی در میان نگذاشته بود.

جشنواره «گرمی» توسط آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط برگزار می‌شود. این آکادمی که آن را به عنوان آکادمی ضبط می‌شناسند، سازمانی غیردولتی است که در سال ۱۹۵۷ در آمریکا تأسیس شد. این سازمان تلاش دارد به ارتقای سطح موسیقی بپردازد و سالانه توسط مراسم جایزه «گرمی» به بهترین موسیقی‌دانان، خوانندگان، نوازندگان، ترانه‌سرایان، تهیه‌کنندگان، مهندسان صوتی و دیگر اشخاص مرتبط با موسیقی جایزه می‌دهد.

اولین دوره از مراسم «گرمی» در چهارم مه سال ۱۹۵۹ برگزار شد که تا به امروز ادامه پیدا کرده است. پس از مراسم سال ۲۰۱۱، بود که آکادمی به بازنگری و بازسازی بسیاری از دسته‌بندی‌های جوایز پرداخت و این روال تا به امروز ادامه پیدا کرده است. جایزه گرمی (Grammy Awards) را با نام جایزه گرامافون هم می‌شناسند که شکل یک تندیس از جنس طلا و به شکل گرامافون است. گفتنی است آنچه گرامافون طلا را منحصر به فرد کرده دست ساز بودن آن است که توسط بیلینگز آرت ورکز طراحی و ساخته شده است.