شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#اوکراین#آلمان#لهستان

آلمان با سیستم دفاع هوایی پاتریوت به لهستان کمک می‌کند

آلمان با سیستم دفاع هوایی پاتریوت به لهستان کمک می‌کند

بعد از اصابت موشک در جریان جنگ اوکراین به لهستان، دولت آلمان می‌خواهد با سیستم دفاع هوایی پاتریوت در حمایت از حریم هوایی به این کشور کمک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، پس از اصابت موشک در جنوب شرقی لهستان در جریان جنگ روسیه علیه اوکراین دولت فدرال هم اکنون اعطای سیستم دفاع موشکی پاتریوت را برای ایمن سازی حریم هوایی به این کشور پیشنهاد داده است. کریستین لامبرشت، وزیر دفاع فدرال آلمان در گفتگویی با رسانه های آلمانی گفت: ما به لهستان در تأمین امنیت حریم هوایی - با یوروفایترهای خود و سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت حمایت می کنیم و این پیشنهاد را به لهستان داده‌ایم.

این مقام آلمانی در ادامه سخنانش در عین حال تاکید کرد: ما باید همیشه خونسردی خود را حفظ کنیم. در نتیجه حادثه هفته گذشته در لهستان، مسئولیت اصلی ما این است که ناتو به یک طرف جنگ تبدیل نشود. لامبرشت گفت: این مسئله به ویژه در مورد شرکای ناتو مانند لهستان، اسلواکی و کشورهای بالتیک که مستقیماً با روسیه و اوکراین هم مرز هستند، صادق است.

آلمان در حال حاضر از اسلواکی با سیستم های دفاع هوایی یوروفایتر و پاتریوت حمایت می کند. لامبرشت توضیح داد: ما می خواهیم حضور خود را در آنجا تا پایان سال 2023 و احتمالاً حتی فراتر از آن تمدید کنیم.

چندی پیش هم پس از اصابت موشک به لهستان در نزدیکی مرز اوکراین، آلمان پیشنهاد کمک به کشور همسایه را در تأمین امنیت حریم هوایی خود داد.

سخنگوی وزارت دفاع فدرال آلمان پیش از این در سخنانی گفت: اگر لهستان بخواهد، جنگنده‌های یوروفایتر آلمانی تا فردا می‌توانند مستقر شوند. این جت‌ها مجبور نیستند برای این کار به لهستان منتقل شوند، اما می‌توانند از پایگاه‌های نیروی هوایی آلمان بلند شوند.

ستادکل لهستان پیش از این اعلام کرده بود که سامانه دفاع موشکی این کشور عضو ناتو نمی‌تواند از اصابت موشک‌های مرگبار به منطقه مرزی لهستان جلوگیری کند.

در حمله موشکی روز سه‌شنبه در لهستان در روستای پرژوودوف در نزدیکی مرز اوکراین دو نفر کشته شدند. به‌گفته آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، به‌احتمال زیاد این موشک یک موشک دفاع هوایی اوکراینی بوده است و هیچ نشانه‌ای از حمله به لهستان وجود ندارد.

ناتو نیز بعد از این حادثه احتمال حمله موشکی روسیه به لهستان را رد کرد.

انتهای پیام/