شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ترکیه#رئیس جمهور

اردوغان: عملیات ترکیه در سوریه و عراق به حملات هوایی محدود نخواهد شد

اردوغان: عملیات ترکیه در سوریه و عراق به حملات هوایی محدود نخواهد شد

رئیس جمهور ترکیه در خصوص عملیات هوایی این کشور در شمال سوریه و عراق گفت: این عملیات تنها در حد عملیات هوایی نیست، بلکه نیروی زمینی نیز باید به آن بپیوندد و تصمیم این موضوع با وزیر دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از قطر در گفتگو با خبرنگاران درباره عملیات پنجه- شمشیر که به صورت هوایی علیه مواضعی در شمال سوریه و عراق انجام گرفته است اظهار داشت: این عملیاتی نیست که در آن به گفته دیگران توجهی داشته باشیم. اگر به کشورمان و خاکمان از سوی گروهی مورد تهدید قرار بگیرد ما پاسخ آن را خواهیم داد.

وی افزود: همچنین در جنوب کشورمان نیز تهدیداتی از این دست وجود دارد که از سوی گروههای تروریستی دنبال می شود. این تهدید از سوی عراق و سوریه وجود دارد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره مجدد به سخن خود که گفته بود یک شب ناگهانی ممکن است حمله کنیم، اظهار داشت: زیرا به محض رسیدن زمان مورد انتظار، طراحی و اجرا شد و گام ها برداشته شد. عملیات دیروز تجلی این سیاست بود. این عملیات تنها در حد عملیات هوایی نیست، بلکه نیروی زمینی نیز باید به آن بپیوندد و تصمیم این موضوع با وزیر دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان است. مشورتهایمان را انجام می دهیم و بعد از آن گامهایمان را برمی داریم.

اردوغان ادامه داد: با کشورهایی که در منطقه هستند، روابط دیپلماتیک در این خصوص را داشته و گام هایمان را بر آن اساس برداشته و خواهیم برداشت.

وی همچنین با بیان اینکه هیچ گفتگویی با آقای بایدن یا پوتین درباره آغاز عملیات نداشته‌ایم، افزود: روسیه به توافقنامه سوچی درباره اخراج تروریست‌ها از منطقه پایبند نبوده و ما به آن ابلاغ کردیم که هرگز سکوت نخواهیم کرد.

 

ترکیه روز گذشته یکی از بزرگترین عملیاتهای هوایی خود در خارج از کشور و در شمال سوریه و عراق را به بهانه مقابله با گروههای تروریستی به وسعت 700 کیلومتر و در 160 کیلومتری عمق خاک عراق و سوریه انجام داد.

انتهای پیام/