شهرخبر

موشک هایپرسونیک ایرانی به قلب لندن +عکس

‌

کاربران فضای مجازی از پرسش هوشمندانه خبرنگار ایرانی از سرمربی تیم ملی انگلیس، تقدیر و تمجید کرده و آن را درس اخلاق به شیطنت‌های خبرنگاران انگلیسی عنوان کردند.

به گزارش مشرق - گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، در کنفرانس خبری پیش از دیدار با تیم ملی ایران، شاهد پرسشی متفاوت از یک خبرنگار ایرانی بود. محمد جواد قبادی، خبرنگار مشرق نیوز، در این کنفرانس با اشاره به حضور تعداد قابل توجهی از خبرنگاران ایرانی در قطر، خطاب به ساوت‌گیت یادآور شد که شما و بازیکنانتان هیچکدام شاهد پرسش های سیاسی و غیرفنی خبرنگاران ایرانی نبودید.

قبادی در ادامه تاریخ انگلیس را به مربی این کشور یادآور شد و افزود که علی رغم پرسش های سیاسی خبرنگاران انگلیسی از کارلوس کیروش، خبرنگاران ایرانی می‌توانستند بگویند که شما سرمربی کشوری هستید که در افغانستان و عراق زنان و کودکان بی گناه بسیاری را به قتل رسانده و یا درباره نارضایتی مردم انگلیس از خرج های بیش از حد مراسم خاکسپاری ملکه این کشور و یا حتی زمستان سخت پیش رو اروپا، پرسش کنند.

قبادی در ادامه گفت: ما هم میتوانستیم چنین پرسش های غیرورزشی، غیرفنی و سیاسی از شما بپرسیم، اما نکردیم. گرت ساوت‌گیت هم در پاسخ گفت: « متوجه هستم که تیم شما نسبت به برخی سؤالات مطرح شده ناراحت است. شرایط سختی دارید از من هم سؤالات سیاسی زیادی درباره موضوعات مختلف می‌شود. هر دو در وضعیت مشابه هستیم و درک می‌کنیم که در چه موقعیتی قرار داریم. مسئولیت من این است که در هر شرایطی پاسخگو باشم.»

پرسش محمد جواد قبادی از سرمربی انگلیس

این پرسش خبرنگار ایرانی در فضای مجازی کشور، با حمایت و تمجید مردم مواجهه شد. برخی کاربران خوش ذوق توییتر این پرسش را موشک هایپرسونیک ایرانی به قلب لندن عنوان کرده و برخی هم مدعی شدند که او به سرمربی تیم بریتانیا و خبرنگارانش، درس اخلاق داده است.