شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#مسکن مهر#قیمت مسکن#دولت

تراژدی مسکن مهر احمدی‌نژاد تکرار می‌شود؟/ قیمت مسکن ملی نیامده دو برابر شد

تراژدی مسکن مهر احمدی‌نژاد تکرار می‌شود؟/ قیمت مسکن ملی نیامده دو برابر شد

اقتصاد نیوز نوشت:در حالی هنوز کلنگ خانه‌های مسکن ملی به زمین نخورده، دولت امروز خبر از افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه ساخت هر متر مسکن داد.

در حالی دولتی‌ها سال پیش قیمت هر متر مسکن ملی را ۴ میلیون تومان اعلام می‌کردند، شورای عالی مسکن این عدد را امروز به ۸ میلیون تومان افزایش داد. رشد دو برابری هزینه ساخت مسکن ملی در شرایطی است که طبق گزارش امروز شورای عالی مسکن تاکنون برای تنها ۱.۴ میلیون خانه زمین پیدا شده است و تعداد بسیار کمی از پروژه‌ها هم کلنگ خورده‌اند. حالا در شرایطی که تنها ۸ ماه تا پایان مهلت دولت برای ساخت فاز اول مسکن ملی، یعنی ساخت ۲ میلیون مسکن در ۲ سال باقی‌ مانده، قیمت مسکن ملی حداقل دو برابر شده و بخش عمده پروژه‌ها هم کلنگ‌زنی نشده است. فاصله زمانی تا اهداف تعیین شده و رشد صد درصدی هزینه ساخت تنها در یک سال یادآور پروژه مسکن مهر احمدی‌نژاد است. پروژه‌ای شکست خورده با بار تورمی زیاد، ایجاد مشکلات مختلف برای خریداران و ۱۰ برابر شدن قیمت طی مدت ساخت تنها برخی از نتایج طرح شکست خورده مسکن مهر احمدی‌نژاد بود. حال به نظر می‌رسد رئیسی هم در حال حرکت در همین مسیر است اما با سرعتی بیشتر و آسیب‌هایی بزرگ‌تر.

احمد دنیامالی، عضو شورای عالی مسکن، امروز درباره آخرین پیشرفت فیزیکی پروژه نهضت ملی مسکن با توجه به اینکه از اتمام فاز اول آن – ساخت دو میلیون مسکن در دو سال- ۸ ماه باقی مانده‌ است، اظهار داشت: براساس آخرین گزارش‌ها برای ۱.۴ میلیون واحد، اراضی تامین و آماده شده و ساخت تعدادی واحد هم شروع شده‌ است. بخشی دیگر هم در مرحله تملک هستند اما در مجموع عقب ماندگی در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن وجود دارد.

۲۱۷ ۳۵