شهر خبر

فقط به یک دلیل بعد از بازی تیم ملی باید به خیابان برویم | دیگر گذشت زمانی که با هر نتیجه‌ای شادی می‌کردیم

دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

عبدالله ویسی:

سرمربی سابق استقلال خوزستان و سپاهان معتقد است تیم ملی با کی روش باید در این جام جهانی به دور دوم صعود کند.

تیم ملی فوتبال

به گزارش همشهری آنلاین ویسی همچنان طرفدار این سرمربی باتجربه است و فکر می‌کند تیم ملی می‌تواند با کی‌روش به دور بعد رقابت‌های جام جهانی قطر صعود کند. ویسی که این روزها به خاطر کمردرد خانه‌نشین است، اعتقاد دارد تیم ایران شرایط صعود از گروهش را دارد و این دوره حتماً می‌تواند به این موفقیت برسد. او در گفت و گو با ایران ورزشی توضیحاتی در خصوص شرایط تیم ملی داده است.

گروه ایران را چطور می‌بینی؟ کدام حریف برای تیم ملی می‌تواند دردسرساز شود؟

گروه ایران از روزی که قرعه‌کشی شد، کاملاً مشخص بود سخت است. البته در جام جهانی گروه سخت و آسان نداریم و همه گروه‌ها سخت هستند اما ایران تیمی است که بازیکنان بین‌المللی زیادی دارد. ما حداقل به لحاظ بازیکن از ولز و امریکا سرتر و بهتر هستیم. شاید امکانات خوب و لازم نداشته باشیم اما به لحاظ نفری بهتر هستیم. به همین دلیل هم دیگر مردم به انجام ۳ بازی و بازگشت تیم ایران قانع نیستند. طارمی الان مهاجم پنجم و ششم اروپاست و می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. بقیه بازیکنان هم همین‌طور. پس باید حتماً از گروه بالا برویم، وگرنه کار بزرگی انجام ندادیم.

یعنی امیدوار هستید که از گروه بالا برویم؟

صددرصد. خیلی امیدوارم به این تیم. تیم ایران واقعاً شایسته است و هیچ زمانی تیم ملی ما به اندازه الان بازیکن نامی نداشت. تیم فعلی ایران پر از ستاره است و موفقیت یعنی اینکه از گروهش صعود کند. در غیر این صورت شکست بزرگی محسوب می‌شود. یعنی حتی اگر مقابل هر ۳ تیم گروه هم مساوی بگیریم اما صعود نکنیم، شکست حساب می‌شود. این بار نباید به خاطر مساوی‌ها به خیابان برویم و شادی کنیم. این بار فقط باید به خاطر صعود به خیابان‌ها برویم.

اما کی‌روش دیر به تیم اضافه شد و زمان لازم را برای آماده کردن تیم نداشت.

کی‌روش کاملاً فوتبال ما را می‌شناسد. ۷، ۸ سال مربی تیم ملی بود و کاملاً با فوتبال ایران آشناست. تیم ملی هم شامل نخبه‌های فوتبال هر کشور است که یک مدیر می‌خواهد آنها را جمع و جور کند. بازیکنان تیم ملی هر کدام در حد یک مربی هستند و فرقی نمی‌کند سرمربی یک ماه آمده باشد یا یک سال. بازیکنان فقط خواست سرمربی را اجرا می‌کنند و همین یعنی انجام کامل کار.

شما در جام جهانی طرفدار کدام تیم هستی؟

اول ایران، بعد برزیل.

این دوره برزیل قهرمان می‌شود؟

حتماً. چون مسابقات در یک کشور آسیایی برگزار می‌شود که شرایط آب و هوایی‌اش شبیه به امریکای جنوبی است، یک تیم از امریکای جنوبی قهرمان می‌شود که آن هم برزیل است.

انگار خیلی برزیلی هستی؟

(می‌خندد) بچه آبادان هستم و طرفدار برزیل. شما هیچ تیمی بهتر از برزیل پیدا می‌کنید؟ این همه عنوان داشته باشد. این همه ستاره و البته بازی‌های زیبایی که انجام می‌دهد.

اما دوره قبل موفق نبود.

بدشانسی آورد، وگرنه برزیل همیشه از همه تیم‌ها سرتر است.

انگار خیلی اهل کری خواندن هستید. در مسابقات جام جهانی برای چه کسی کری می‌خوانید؟

یکی از پسرهایم طرفدار انگلیس است که الان چون در گروه ایران قرار گرفته نمی‌دانم چه می‌کند. آن یکی پسرم هم طرفدار آرژانتین است اما خودشان می‌دانند همیشه من برنده هستم.