شهر خبر

گنج ایرانی فراموش شده در جام جهانی پیدا شد! | در انتظار اتفاقی غیرمنتظره از سوی کی‌روش

دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹

ماجرای حضور یکی از بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بسیار دراماتیک است.

تیم ملی فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک سال پیش کجا و امروز کجا؛ این داستان مرتضی پورعلی‌گنجی است که شاید تا همین چند ماه پیش در دورترین فاصله از تیم ملی ایران به‌سر می‌برد، اما حالا با سایر بازیکنان در قطر است و هیچ بعید نیست حتی در نخستین بازی تیم ایران در برابر انگلستان هم در ترکیب اصلی قرار بگیرد. این مدافع میانی ۳۰ ساله، یکی از سورپرایزهای کارلوس کی‌روش در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ بود. او که تا پیش از آن برای نفت تهران و در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد، با صلاحدید کی‌روش یک خط عقب رفت و فصل جدیدی از فوتبالش شروع شد. گنجی بلافاصله پس از رسیدن به شهرت راهی لیگ چین شد و در حوزه باشگاهی انتخاب‌هایی داشت که بوی تلاش برای کسب درآمد بیشتر را می‌داد.

او در مقطعی هم پیراهن السد را پوشید و کنار ژاوی هرناندس بازی کرد اما پس از آن سطح عملکرد مرتضی رو به افول گذاشت. این بازیکن دوران ناموفقی را در تیم اوپن بلژیک (که عملا تحت تملک قطری‌هاست) پشت سر گذاشت. حضور در العربی هم برای او چندان فوق‌العاده نبود و نهایتا شاهد حضور پورعلی‌گنجی در شنزن چین بودیم. مدافع ایرانی در این تیم آخر شرایط عجیبی پیدا کرد و به واسطه مصدومیت، خیلی زود جدا شد. مدت‌ها بود که گنجی به تیم ملی دعوت نمی‌شد و به‌نظر می‌رسید بختی برای حضور در جام‌جهانی نداشته باشد اما پیوستن او به پرسپولیس و به‌خصوص بازگشت کی‌روش به تیم ملی باعث شد ورق به سود مرتضی برگردد.

با همه اینها اما کمتر کسی تصور می‌کرد او شانس فیکس شدن داشته باشد، چرا که زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده قلب خط دفاع را قبضه کرده بودند. با این همه، استفاده ناگهانی کی‌روش از زوج پورعلی‌گنجی و مجید حسینی در بازی دوستانه با تونس، ناگهان همه‌چیز را به هم ریخت. به این ترتیب احتمال قابل توجهی وجود دارد که گنجی امروز در بازی با انگلستان فیکس باشد؛ آنچه اگر رخ بدهد پروژه بازیابی گنج برای مرتضی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن کامل می‌کند.