شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی#جام جهانی#قطر

شاهد قضاوت‌های متفاوتی در قطر خواهیم بود/ آرزو می‌کنم تیم ملی در جام جهانی موفق باشد

شاهد قضاوت‌های متفاوتی در قطر خواهیم بود/ آرزو می‌کنم تیم ملی در جام جهانی موفق باشد

در حاشیه مراسم افتتاحیه رادیو جام‌جهانی، علیرضا یزدانی کارشناس و مدرس داوری به سوالات خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا پاسخ داد.

علیرضا یزدانی، کارشناس داوری فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به مراسم افتتاحیه رادیو جام‌جهانی اظهار داشت: این اتفاق می تواند دستاوردهای خوبی را برای فوتبال ایران در پی داشته باشد. مباحث جدیدی و علمی که در بحث داوری در جام جهانی اجرا می شود، می تواند بخش مهمی از این رقابت ها باشد که می توان دستاوردهای آن را به نحو احسن به فوتبال ما به خصوص در بخش داوری اش را انتقال داد.

این کارشناس داوری پیش بینی جالبی از مباحث داوری در جام جهانی 2022 قطر داشت و در این خصوص تاکید کرد: من اطمینان دارم در این دوره از بازی های جام جهانی و از روز اول شاهد قضاوت های متفاوت تری از داوران خواهیم بود. با توجه به تجهییزات و سیستم هایی که قرار است از آن بهره برداری شود به احتمال 99 درصد اشتباهات به حداقل خواهد رسید و عدالت در بازی ها به طور کامل اجرا خواهد شد و تیم ها بابت اشتباهات احتمالی متضرر نخواهند شد.

یزدانی در مورد انتخاب دو داور از برزیل برای دیدار افتتاحیه و بازی ایران برابر انگلیس به خبرنگار برنا گفت: با توجه به این که داوران باید از قاره های مختلفی برای بازی تیم ها در یک دیدار انتخاب شوند و حضور 7 داور از برزیل در این رقابت ها، این انتخاب، انتخاب عاقلانه ای از سوی فیفا بود. برزیل همراه آرژانتین با 7 نماینده داوری بیشترین سهمیه از داوران جام جهانی را به خود اختصاص داده اند.

وی در مورد حضور تیم داوری ایران در جام جهانی تصریح کرد: برای علیرضا فغانی و تیم داوری شان در جام جهانی آرزوی موفقیت و درخشش دارم و پیش بینی می کنم این تیم داوری حداقل در 3-4 بازی جام جهانی قضاوت کنند. انتخاب داوران جام جهانی از 4 سال پیش آغاز شده و کمیته ای 10 نفره داوران را رصد می کردند. با این حال من فکر می کنم جامعه داوری ما این قابلیت را داشت که نماینده های دیگری را نیز در این رقابت ها داشته باشد.

کارشناس داوری در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 گفت: ما تیم ملی خوبی را داریم و حریفان هم تیم های خوب و مطرحی در سطح دنیا محسوب می شوند. امیدوارم در نهایت نتایج و اتفاقات خوبی در بازی های ایران در جام جهانی برای کشورمان و فوتبال ایران رقم بخورد.

خبرنگار: علی شفیعی جم

انتهای پیام