شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#ایران#جمهوری آذربایجان

استقبال و قدردانی دستیار ویژه رئیس جمهور آذربایجان از اظهارات ولایتی

استقبال و قدردانی دستیار ویژه رئیس جمهور آذربایجان از اظهارات ولایتی

ایسنا نوشت: دستیار ویژه رئیس جمهور آذربایجان از اظهارات اخیر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان استقبال و قدردانی کرد.

حکمت حاجی‌اف دستیار رئیس جمهور آذربایجان و رئیس بخش سیاست خارجی ریاست جمهوری این کشور در گفتگو با خبرگزاری آپا اظهار داشت: ما سخنان آقای علی اکبر ولایتی درباره میراث تاریخی، مذهبی، فرهنگی و سنن مشترک مردم آذربایجان و ایران و در کل نظرات وی درباره روابط دو کشور را مثبت ارزیابی و از آن تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: با کمال تاسف می‌خواهم اشاره کنم که اخیرا برخی اظهارات و اقدامات منجر به افزایش تنش بین دو کشور شده است. جمهوری آذربایجان آغازگر این تنش نبود. این مسائل در جهت تقویت اعتماد بین کشورهای ما نبود، بلکه بر این اعتماد تأثیر منفی گذاشت.

دستیار رئیس جمهور آذربایجان در پایان افزود: جمهوری آذربایجان همواره علاقه‌مند به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام و اعتماد متقابل بوده است و این مهم همچنان ادامه دارد.

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل طی یادداشتی در یکی از رسانه های کشور درباره مناسبات ایران و آذربایجان تاکید کرد که در هفته‌های اخیر برخی از روی ناآگاهی و برخی از روی غرض‌ورزی شایع کردند که ایران می‌خواهد با جمهوری آذربایجان بجنگد. این ناجوانمردانه‌ترین تهمت به ایران است.


وی تصریح کرد :ایران بنا ندارد که به هیچ کشور همسایه چه در قفقاز، چه نقاط دیگر به خصوص همسایگان خود کوچکترین تعرضی داشته باشد، به ویژه مردم هم‌جنس، هم‌نژاد، هم زبان، هم‌دین، هم‌مذهب، هم‌سنت و هم‌تاریخ ما یعنی مردم جمهوری آذربایجان نور چشم ما هستند.

310310