شهرخبر

عراق: اجازه استفاده از خاک عراق برای تهدید همسایگان را نمی دهیم

عراق: اجازه استفاده از خاک عراق برای تهدید همسایگان را نمی دهیم

وزیر امور خارجه عراق بر مخالفت قاطع بغداد با استفاده از خاک این کشور برای تهدید همسایگان تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، فواد حسین وزیر امور خارجه عراق و هیات همراهش با هیاتی از آمریکا در حاشیه همایش گفتگوی منامه که در پایتخت بحرین در حال برگزاری است، دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در دیدار با هیات آمریکایی بر عدم اجازه برای استفاده از خاک عراق چه به عنوان مقر یا گذرگاه برای تهدید امنیت کشورهای همسایه تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت در پیش گرفتن گفتگو برای مقابله با چالش ها بویژه چالش های امنیتی در راستای حفظ حاکمیت عراق و تقویت امنیت و ثبات منطقه تاکید نمود.

دو طرف همچنین توافق چارچوب راهبردی بین عراق و آمریکا و منافع مشترک برای حفظ امنیت، حاکمیت و ثبات عراق را مورد بحث قرار دادند.

وزیر خارجه عراق در عین حال گفت که بغداد خواهان رابطه با تمام کشورها بویژه کشورهای شورای همکاری و انعقاد مناسبات متعادل بر اساس تحقق منافع مشترک و حفظ حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی است.

در این دیدار که در حاشیه همایش گفتگوی منامه برگزار شد، باربرا الیف معاون وزیر خارجه آمریکا، کالین کال جانشین وزارت دفاع، برت مک گورک هماهنگ کننده منطقه غرب آسیا و شمال آفریقای کاخ سفید، گرشوم ساکس مشاور سیاست های شورای امنیت ملی، رولاند مکای مدیر امور خلیج فارس شورای امنیت ملی و دیوید ماهر مسئول سیاسی سفارت آمریکا در منامه حضور داشتند.