شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن

شمار قربانیان کودک جنگ یمن به ۸ هزار نفر رسید

شمار قربانیان کودک جنگ یمن به ۸ هزار نفر رسید

یک نهاد حقوقی اعلام کرد کرد که شمار قربانیان کودک جنگ ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن به بیش از ۸ هزار نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نهاد حقوقی «انتصاف» که در زمینه حقوق زنان و کودکان یمنی فعال است، گزارش جدیدی از جنایات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به رهبری آمریکا منتشر کرد که بر اساس این گزارش بیش از ۸ هزار کودک قربانی این جنگ شده اند.

نهاد حقوقی مذکور با اعلام اینکه، طی هشت سال از آغاز این تجاوز تا به امروز، هشت هزار و ۱۱۶ کودک در یمن کشته و زخمی شده‌ اند، افزود: حملات این ائتلاف متجاوز به معلولیت شش هزار غیر نظامی منجر شده است که پنج هزار و ۵۵۹ نفر از آنان، کودک بوده‌ اند.

نهاد حقوقی مذکور ادامه داد: یک میلون و ۴۰۰ هزار کودک یمنی از ساده‌ ترین حقوق خود محروم هستند و بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار کوذک زیر پنج سال سال از سوء تغذیه رنج می‌ برند.

انتصاف تصریح کرد: روزانه بیش از ۸۰ نوزاد به خاطر استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی، جان خود را از دست می دهند، این مسئله یکی از علل افزایش تعداد نوزادان نارس است؛ به گونه ای که سالانه، ۳۹ درصد از نوزادان یمن نارس به دنیا می آیند.

نهاد مذکور با تأکید بر اینکه ائتلاف سعودی مسئول تمام جنایات علیه زنان و کودکان یمن است، از نهادهای بین‌المللی مدعی حقوق بشر خواست که به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند.

این نهاد از انسان های آزاده جهان خواستار موضعگیری در قبال توقف تجاوزات ائتلاف متجاوز سعودی و حمایت از غیر نظامیان و تشکیل کمیته مستقل بین المللی برای بررسی جنایت های این ائتلاف علیه ملت یمن و محاکمه عاملان این جنایت شد.

پیش از این نیز سازمان انتصاف اعلام کرده بود که از ابتدای جنگ یمن، ٦٢٧٣ زن و کودک شامل ٢٤٢٦ زن و ٣٨٤٧ کودک به شهادت رسیده‌اند. همچنین مجروحان به ۷۴۰۷ نفر شامل ۲۸۳۴ زن و ۴۲۰۶ کودک رسیده است.