شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#باکو#بابت#وزیر دفاع

تشکر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از باکو به دلیل ارتقاء روابط فیمابین

تشکر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از باکو به دلیل ارتقاء روابط فیمابین

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز در تماس تلفنی با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، از وی بابت افتتاح سفارت خود در سرزمین های اشغالی تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه صهیونیستی عاروتص شواع، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به صورت تلفنی رایزنی کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس در جریان این تماس تلفنی با «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از تصمیم باکو در افتتاح سفارت خود در سرزمین های اشغالی تشکر کرد.

«بنی گانتز» در این خصوص اعلام کرد: امروز صبح با دوستم، ژنرال ذاکر حسن اف گفتگو کردم.

وی در این خصوص ادامه داد که وی از طرف وزارت جنگ اسرائیل به خاطر تصمیم مهم پارلمان جمهوری آذربایجان مبنی بر افتتاح سفارت در سرزمین های اشغالی تشکر می کند.

در همین ارتباط، پارلمان جمهوری آذربایجان روز جمعه هفته گذشته با موافقت با افتتاح سفارت این کشور در اراضی اشغالی، اقدامی علیه ملت مظلوم فلسطین انجام داد.

به این ترتیب جمهوری آذربایجان اولین کشوری با اکثریت مسلمان شیعه است که یک نمایندگی دیپلماتیک در سرزمین های اشغالی افتتاح می‌ کند.

بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» سفارت جدید جمهوری آذربایجان از ماه گذشته در حال ساخت بوده و مقر آن قرار است در تل آویو باشد.

«یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی از رأی پارلمان جمهوری آذربایجان استقبال کرد و باکو را شریک مهم این رژیم خواند.