شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

هشدار آویگدور لیبرمن درباره اهداف خطرناک نتانیاهو

هشدار آویگدور لیبرمن درباره اهداف خطرناک نتانیاهو

آویگدور لیبرمن وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که در روزهای آینده در صورت تشکیل کابینه جدید از سوی بنیامین نتانیاهو باید از این پست خداحافظی کند، درباره اهداف مدنظر وی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، آویگدور لیبرمن وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره نقشه‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه جدید این رژیم هشدار داد و آن را بسیار نگران کننده توصیف کرد.

وی در رشته توئیتی نوشت که در روزهای اخیر فرصت این را داشته است تا با مسئولان بلندپایه حزب لیکود و دستیاران نتانیاهو گفتگو و از نقشه‌های او مطلع شود و معلوم شد که این نقشه‌ها بسیار نگران کننده است.

لیبرمن در ادامه نوشت: رئیس حزب لیکود سعی دارد که منصب وزیر ارتباطات را به یکی از نزدیک ترین افراد به خود و طرفدارانش بدهد و هدف او سیطره بر رادیو و تلویزیون «کان» (شبکه‌های رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی) و تمام رسانه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد که نتانیاهو همچنین قصد دارد که مشاور حقوقی کابینه را در اسرع وقت تغییر دهد.

به نظر می‌رسد که نتانیاهو می‌خواهد این امر را برای جلوگیری از ادامه محاکمه خودش به اتهام فساد و رشوه خواری انجام دهد.

لیبرمن همچنین اعلام کرد که نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی قصد دارد تا هرتسی هالیوی، رئیس آینده ستاد مشترک ارتش این رژیم را به بهانه عدم همکاری در برنامه‌هایش درخصوص ایران برکنار و شخص دیگری را جایگزین او کند.

وی از تلاش نتانیاهو برای عدم ارائه پست‌های کلیدی به «ایتمار بن گویر» رئیس حزب قدرت یهودی و «بتسلئیل اسموتریچ» رئیس حزب صهیونیسم دینی به دلیل سیاست‌های افراط گرایانه آنها و انتقادات بین المللی از این دو نفر خبر داد و گفت: نتانیاهو در فکر رهایی از کابوس حضور بن گویر و اسموتریچ در کابینه است.

نتانیاهو تا روز ۲۸ دسامبر (۲۱ روز دیگر) فرصت دارد تا کابینه جدید را تشکیل دهد و اگر در این مدت موفق به این کار نشود می‌تواند ۱۴ روز فرصت بیشتری را درخواست کند و اگر در این ۱۴ روز نیز نتواند ترکیب کابینه‌اش را تکمیل کند، رئیس رژیم صهیونیستی می‌تواند فرد دیگری را به جای وی مأمور تشکیل دولت کند.

اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه هفته گذشته رسماً نتانیاهو را مأمور به تشکیل کابینه جدید کرد.