شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#انرژی اتمی

آژانس بین المللی انرژی اتمی:

انفجارهای مهیب نیروگاه زاپروژیا در اوکراین را لرزاند

انفجارهای مهیب نیروگاه زاپروژیا در اوکراین را لرزاند

آژانس بین المللی انرژی اتمی از وقوع چندین انفجار در نیروگاه هسته ای زاپروژیا در اثر حملات موشکی اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز یکشنبه اعلام کرد که انفجاری قوی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به وقوع پیوسته است.

به نوشته روزنامه گاردین، در بیانیه آژانس بین المللی آمده است: انفجارهای قوی شب گذشته و امروز منطقه نیروگاه زاپروژیا را لرزاند. کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاضر در منطقه نیز وقوع چندین انفجار ناشی از حملات موشکی و آسیب‌دیدگی برخی ساختمان‌ها، سیستم‌ها و تجهیزات این نیروگاه هسته‌ای را تائید کردند.

مشاور مدیرکل شرکت «روزنرگواتوم» روسیه نیز اوایل امروز از حملات سهمگین و متعدد نیروهای ارتش اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا ظرف تنها یک روز خبر داد. کارچا گفت: بین ساعات ۱۷:۱۵ تا ۱۷:۴۱ دقیقه عصر دیروز (شنبه) نیروگاه اتمی زاپروژیا ۱۲ بار هدف حمله قرار گرفت.

زاپروژیا بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا است. روسیه در اواخر فوریه و اندکی پس از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، کنترل این نیروگاه را به دست گرفت. در حال حاضر، ۶ واحد انرژی این نیروگاه در حالت «خاموشی سرد» قرار گرفته زیرا نیروهای اوکراینی دائماً تأسیسات را بمباران می‌کنند.