شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#نتایج

کاهش میزان رضایت عمومی از حزب حاکم آلمان

کاهش میزان رضایت عمومی از حزب حاکم آلمان

نتایج یک نظرسنجی نشان داد که میزان رضایت از عملکرد ائتلاف حاکم در آلمان روند نزولی در پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، میزان محبوبیت حزب ائتلافی حاکم در آلمان به پایین‌ترین سطح از زمان تشکیل خود رسیده است.

نتایج یک نظرسنجی جدید در آلمان حاکی از آن است که میزان رضایت عمومی از ائتلاف حاکم در آلمان به پایین‌ترین سطح خود از زمان انتخابات بوندستاگ، که در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار شد، رسیده است.

داده‌های بدست آمده از نظرسنجی Sonntagstren ، که از سوی یک مؤسسه جامعه شناسی برگزار شد، نشان می‌دهد حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) و سبزها هر یک در این هفته یک درصد از محبوبیت عمومی خود را در میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی از دست دادند.

براساس داده‌های این نظرسنجی، «حزب چپ» آلمان نیز یک درصد افزایش در رتبه عمومی خود به دست آورد. اما نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که رتبه حزب دموکرات آزاد آلمان (FDP) و آلترناتیوها برای آلمان (AfD) بدون تغییر باقی ماند.

نتایج این نظرسنجی جدید می‌گوید، حزب سوسیال دموکرات آلمان، سبزها و حزب سوسیال دموکرات آلمان روی هم رفته ۴۴ درصد تأیید شرکت کنندگان در این نظرسنجی را به دست آوردند که نسبت به هفته گذشته ۲ درصد تنزل از خود نشان می‌دهد. این پایین‌ترین رتبه عمومی ائتلاف حاکم در آلمان است که از زمان انتخابات بوندستاگ به ثبت رسیده است.

احزاب مخالف ائتلاف حاکم در آلمان نیز در مجموع ۴۸ درصد تأیید عمومی را کسب کردند.

دولت آلمان در حال حاضر همانند دیگر کشورهای اروپایی با بحران بی سابقه انرژی روبرو است، بحرانی که به واسطه جنگ افروزی‌های اروپا و آمریکا در اوکراین بوجود آمده است. در پی تحریم‌های بی سابقه اروپا علیه روسیه، مسکو نیز صادرات گاز به اروپا را به شدت کاهش داده است.