شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تخم مرغ#کویت#واردات

کویت واردکننده مرغ و تخم مرغ ایران شد

کویت واردکننده مرغ و تخم مرغ ایران شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در شرایطی که کشورهای مختلف درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان هستند گزارشی از این بیماری در کشور نداریم. کویت واردات مرغ و تخم مرغ از ایران را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در حاشیه  مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان ، ماهیگیری، غذای دریایی و صنایع وابسته اظهار داشت: کشورهای همسایه درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان هستند اما در کشورمان این بیماری مشاهده نشده است.

وی افزود: در انگلیس بیش از 50 درصد مرغداری آنها درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان هستند و برای تامین بازار مصرف خود مجبور به واردات مرغ  و تخم مرغ شده اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در ایران ستاد ملی آنفولانزا از  ماه های گذشته رصد و پایش علیه بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان را انجام داده است و گزارشی از این بیماری نداریم. 

وی تصریح کرد: در این شرایط کشور ها به دنبال واردات طیور هستند به همین منظور کویت نخستین کشوری است که واردات محصولات طیور ایرانی را به کشورش آزاد کرده و مرغ و تخم مرغ، جوجه یک روزه ، پولت و تخم مرغ نطفه دار وارد می کند.

وی گفت:  ظرفیت تولید مرغ کشور بیش از 3 میلیون تن است اما در حال حاضر به اندازه 2.5 میلیون تن از این ظرفیت استفاده می‌شود و قابلیت صادرات مازاد وجود دارد.

وی اظهار داشت: کشور عراق نیز با توجه به نبود این بیماری در کشورمان،  به تازگی پس از 6 سال واردات محصولات طیوری ایران را به کشور خود آزاد کرده است.

انتهای پیام/