شهرخبر

ترید یونایتد کلاه کاربران ایرانی را هم برداشت!

ترید یونایتد کلاه کاربران ایرانی را هم برداشت! به عبارتی این روزها که بازار کلاهبرداری‌های اینترنتی و به خصوص رمزارزی به شدت داغ شده است روزانه شاهد پروژه‌های مختلفی هستیم که تعداد زیادی از کاربران را با وعده‌های مختلفی از جمله کسب درآمد دلاری طعمه قرار می‌دهند.

ترید یونایتد کلاه کاربران ایرانی را هم برداشت!

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- به‌رغم تمامی هشدارهایی که به کاربران برای تحقیق و بررسی اعتبار پروژه‌ها قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری می‌شود و روال اغلب کلاهبرداری‌ها تقریبا مشابه است، همچنان تعداد زیادی از افراد در دام چنین کلاهبرداری‌هایی قرار می‌گیرند.

اخیرا در میان کاربران رمزارزی داخلی نام پروژه ترید یونایتد (Trade United) بسیار شنیده می‌شد. از ابتدای کار این پروژه نشانه‌های بسیاری از احتمال کلاهبرداری بودن این پروژه نمایان بود. عواملی مثل سودهای عجیب و غریب که با هیچ منطقی سازگار نیست! همچنین نداشتن درگاه پرداخت ریالی معتبر برای واریز، روال نامشخص و مشکوک واریزها، دریافت مبالغ مبهم کارمزد و مالیات از کاربران، سابقه کم فعالیت تیم و سایت، تشویق به زیرمجموعه‌گیری، عدم وجود شفافیت در مورد تیم سازنده، پروسه برداشت نامشخص و الزام به واریز وجه، همه و همه نشانه‌هایی بودند که احتمال کلاهبرداری بودن این پروژه را افزایش می‌داد.

از امروز وب سایت این پروژه کلاهبردار نیز از دسترس خارج شد. همچنین کانال ها و گروههای تلگرامی مربوط به آن حذف شدند.

بسیاری از کاربران با این توجیه که خودشان یا دوستشان از این پروژه برداشت کرده اند، آن را معتبر می دانستند. حال آن که ذات پروژه پانزی همین است که که از پول افراد جدید به افراد قبلی سود پرداخت می شود. گاهی پروژه های پانزی تا سالها سود پرداخت می کنند! ولی همچنان کلاهبرداری هستند.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این پروژه نیز کلاهبرداری از آب درآمد و کاربران زیادی را متضرر کرد. در حال حاضر سایت این مجموعه دیگر فعال نیست، آخرین پست صفحه یوتیوب این مجموعه مربوط به دو هفته گذشته است و کانال تلگرامی این مجموعه نیز غیرفعال شده است

انتهای پیام/