شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بدهی#هندبال

علیرضا پاکدل: فدراسیون هندبال هیچ بدهی ندارد/ هندبال زنان در بین رشته‌های توپی پرچمدار است

علیرضا پاکدل: فدراسیون هندبال هیچ بدهی ندارد/ هندبال زنان در بین رشته‌های توپی پرچمدار است

علیرضا پاکدل گفت: هندبال زنان در بین رشته‌های توپی پرچمداری کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال در نشست خبری کادر فنی تیم ملی هندبال زنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا  کره جنوبی اظهار کرد: در چند سال گذشته اتفاقات خوبی در بخش هندبال زنان افتاد. پیشرفت هندبال زنان مخصوصا در بخش پایه دستاورد بزرگی برای این رشته بود. دختران ما در هر سه رده آسیا سهمیه جهانی گرفتند و هندبال در بین رشته‌های توپی پرچمداری کرد.

وی افزود: ما هم سعی کردیم زنان به همه مسابقات برون مرزی اعزام شوند. در کشورهای اسلامی با وجودی که دیر اضافه شدیم اما تلاش شد که بهترین نتیجه حاصل شود. در باشگاه های آسیا هم تیم سپاهان شرکت کرد. صعود تیم ملی نوجوانان به رده یک هشتم در قهرمانی جهان نشان دهنده این است که توجهی که فدراسیون در بخش پایه داشته به بار نشسته است. می‌توانیم به جرات بگوییم آینده هندبالی که همه از آن ناامید شده بودند آینده درخشان خواهد بود. سه تیم نوجوانان ما در سالنی و ساحلی که سهمیه جهانی گرفتند در آینده در آسیا و جهان افتخارآفرینی خواهند کرد. در حال حاضر در بخش نونهالان ۶۰ بازیکن داریم که کادر نمی‌تواند آنها را خط بزند. همه قد بالای ۱۸۵ سانتی متر را دارند.

پاکدل در ادامه تاکید کرد:  در ۶ ماه اول سال ۹ یا ۱۰ اعزام داشتیم که فشار زیادی به فدراسیون وارد شد. البته خداراشکر که یک اسپانسر پایدار و با پشتوانه داشتیم که کنار این رشته قرار گرفت. این اتفاق خوبی است که اگر حمایت ها نبود به مشکل برمی‌خوردیم. از ۸ رده که به مسابقات آسیایی اعزام داشتیم ۷ تیم جهانی شدند. تنها جوانان پسر جهانی نشدند.

وی ادامه داد: این مسابقات بار مالی زیادی برای ما داشت. برای اعزام تیم زنان به آسیا باید بررسی می‌کردیم چون جزو قراردادهای ما با حامی مالی نبود. برای اعزام تیم زنان دو برنامه داشتیم؛ یا اسپانسر پای کار بیاید و یا یک باشگاه پیدا کنیم که حامی ما شود. من دوست نداشتم فدراسیونی که با شرایط سخت و با بدهی زیادی تحویل گرفتم دوباره بدهکار شود. تا این لحظه هم هیچ بدهی نداریم. در مورد اول چون حامی بودجه خود را بسته بود امکان نداشت کمک کند و به همین دلیل با سنگ آهن بافق یزد وارد مذاکره شدیم. آنها در زمینه های زیادی در کشور حامی هستند و با لطف و حمایت این باشگاه توانستیم تیم زنان را به مسابقات آسیایی اعزام کنیم. در نهایت تفاهم نامه ای را امضا کردیم و کار شروع شد. بخشی از بازیکنان خودشان به تیم دعوت شدند و بخشی هم از بازیکنان سایر تیمها به تیم ملی دعوت شدند. این تیم فردا به کره جنوبی اعزام می‌شود.

پاکدل با بیان اینکه مسابقات سختی است و همه قدرت‌های آسیا در آن حضور دارند، گفت: استرالیا که چند دور در مسابقات آسیا نبود این دور حضور دارد. امیدواریم که دختران ما بتوانند از عنوان خود دفاع کنند. انتطارات از هندبال بالا رفته و این شاید کمی فشار را روی بازیکنان اضافه کند. امیدواریم این اقدامات خوب و ارزشی که برخی از باشگاه ها انجام می‌دهند نهادینه شود. ظرف بودجه ورزش را خیلی کم گرفته اند. امیدواریم بودجه سال آینده طوری رقم بخورد تا بودجه ورزش کشور بیشتر شود و ورزشکاران به نتیجه خوبی برسند.

مهدی منصوریان، مدیر عامل باشگاه سنگ آهن بافق نیز در ادامه این نشست گفت: از سال ۹۹ در هندبال بانوان حاضر شدیم و با توجه به سرمایه گذاری ها در زیر ساخت‌ها و حمایت باشگاه به این نگاه رسیدیم که می‌توانیم در این حوزه ورود کنیم. حضور ما در لیگ برتر و همچنین به عنوان یک مسئولیت اجتماعی برای ارج نهادن به بانوان باعث شد به عنوان حامی مالی در کنار تیم باشیم. امیدوارم سایر باشگاه ها نیز در این زمینه ترغیب شوند و از ورزش بانوان حمایت کنند. با نگاهی که فدراسیون به هندبال بانوان ایجاد کرد، تیم ها برای حضور در ورزش قهرمانی و حرفه ای بانوان ترغیب شدند. امیدوارم بهترین نتیجه توسط زنان کسب شود.

انتهای پیام