شهر خبر

در بحبوحه تشدید تنش‌ها؛

وزیر دفاع چین برای دیدار با همتای آمریکایی اعلام آمادگی کرد

وزیر دفاع چین برای دیدار با همتای آمریکایی اعلام آمادگی کرد

وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور آماده است تا با همتای آمریکایی خود دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع چین اعلام کرد که وی فِنگ‌هه، وزیر دفاع این کشور آماده است تا در حاشیه اجلاس وزرای دفاع کشورهای آسه‌آن، با لوید آستین، همتای آمریکایی خود ملاقات کند.

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است: طرف چینی به منظور تبادل نظر با آمریکا در جریان نشست وزرای دفاع آسه‌آن، پیشقدم بوده و از آن استقبال کرده و سازمان‌های مرتبط دو کشور درباره این موضوع در تماس و همکاری هستند.

وزارت دفاع چین دیروز (شنبه) اعلام کرد که فنگ‌هه، در نهمین اجلاس وزرای دفاع آسه‌آن، که از ۲۰ لغایت ۲۴ نوامبر(۲۹ آبان تا ۳ آذر) در کامبوج برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

روابط آمریکا و چین در ماه‌های اخیر و پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان دچار تنش شد. چین که جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود دانسته و اقداماتی همچون سفر پلوسی را نقض سیاست «چین واحد» قلمداد می‌کند، در واکنش به سفر پلوسی، رزمایش گسترده‌ای را در اطراف حریم آبی و هوایی تایوان برگزار کرد.

نشست وزرای دفاع آسه‌آن موسوم به ADMM-Plus، بستری برای همکاری وزرای دفاع آسه‌آن و شرکای گفتمانی آن یعنی استرالیا، چین، هندوستان، ژاپن، نیوزیلند، کره جنوبی، روسیه و آمریکا است و در آوریل ۲۰۱۰ شکل گرفت.