شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مجلس#مجلس نمایندگان

وعده خصمانه رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا؛

نماینده مسلمان و منتقد رژیم صهیونیستی از کنگره اخراج می‌شود

نماینده مسلمان و منتقد رژیم صهیونیستی از کنگره اخراج می‌شود

رئیس آتی مجلس نمایندگان آمریکا با وعده‌ای خصمانه، متعهد شد تا نماینده دموکرات ایالت مینه‌سوتا و منتقد رژیم صهیونیستی را از کمیته روابط خارجی کنگره اخراج کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، کوین مک‌کارتی که به احتمال فراوان رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا خواهد شد، گفته است که ایلهان عمر، نماینده مسلمان و دموکرات ایالت مینه‌سوتا را از کمیته امور خارجی این مجلس اخراج خواهد کرد و بخشی از این تصمیم خصمانه را انتقادهای وی از رژیم صهیونیسی عنوان کرده است.

مک‌کارتی، نماینده جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا که حزب متبوع وی با اختلافی میلیمتری کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفت، گفت: چیزی که او (عمر) درباره من گفت را به یاد دارم. حرف او درباره اسرائیل را هم به خاطر دارم. خیلی هم خوب به یاد دارم و پارسال به شما قول دادم که او دیگر در کمیته امور خارجی نخواهد بود و به این قول عمل می‌کنم.

عمر پیش‌تر خواستار نظارت بیشتر کنگره بر روابط واشنگتن-تل‌آویو شده بود. او پس از حمله کلامی به بخش‌هایی از لابی حامی رژیم صهیونیستی، از سوی جمهوری‌خواهان و همچنین برخی دموکرات‌ها به گرایشات «یهودستیزانه» متهم شد. او همچنین از کارزار تحریم رژیم صهیونیستی نیز حمایت کرده بود و در توییتی علیه حمایت‌های گسترده مک‌کارتی از کمک مالی به رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و نوشته بود «همه این‌ کارها به‌خاطر بنیامین‌ها است»؛ مقصود عمر از این توییت، حمایت مالی آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی بود؛ کسی که به‌تازگی در انتخابات کنست توانست اکثریت کرسی‌ها را بدست آورده و به صندلی نخست وزیر بازگردد.

اشاره مک‌کارتی به حرف‌هایی که از عمر به یاد دارد، احتمالا به اظهارات سال گذشته وی مربوط است. مک‌کارتی سال گذشته از موضع گرفتن برابر اظهارات نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه لورن بوئبرت، نماینده جمهوری‌خواه کلورادو علیه عمر خودداری کرده و همین موضوع باعث شد تا عمر او را «بزدل و ترسو» بنامد.