شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران#شورای شهر

عدم تامین قطعات یدکی مترو پس از یک سال از سوی شهرداری تهران

عدم تامین قطعات یدکی مترو پس از یک سال از سوی شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا به موضوعات مختلفی از جمله تاکید بر انتخاب استاندار تهران، انتقاد نسبت به تغییرات مکرر در مترو و همچنین عدم تامین قطعات یدکی مترو پس از یک سال از سوی شهرداری تهران پرداختند.

با گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یکصدوهفتمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در تالار اجلاس ساختمان شورای شهر تهران آغاز شد.

در این جلسه مجید باقری معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران،‌ لطف‌الله فروزنده معاون مالی اقتصادی شهرداری تهران،‌عباس شعبانی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران حضور داشتند.

همچنین مهدی اقراریان و مهدی شربیانی دو عضو غایب در جلسه امروز بودند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در آغاز این جلسه ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: امیدواریم برنامه‌های خوبی که پیش‌بینی شده است بتواند جایگاه و عمق بخشیدن به بسیج را در تمام اقشار به ثمر برساند.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از بسیجیان در روزهای اخیر تصریح کرد: از سه‌شنبه تا پنجشنبه 18 تن از مردم و نیروهای حافظ امنیت در شهرهای مختلف کشور از جمله ایذه، اصفهان و مشهد به شهادت رسیده‌اند و نشان دادند که ملت ما آماده شهادت است و هرگز نمی‌هراسد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه دشمن پس از تاکتیک‌های به کار رفته و مایوس شدن از اجرای آنها تلاش کرد مردم را به میدان بکشاند، افزود: در این تلاش دشمن مردم به اغتشاشگران نپیوستند و دشمنان فکر می‌کردند که اگر شعله‌ای روشن شود مردم به آنها خواهند پیوست اما مردم هوشیار ما متوجه این حیله دشمن شدند.

چمران همچنین به تعطیلی اجباری برخی از فروشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دشمن تلاش کرد که فروشگاه‌ها و بخش‌های اقتصادی را تعطیل کند اما این عمل نیز راهگشا نبود و نهایتا دست به سلاح شدند و کارهای منافقین در سال 60 را آغاز و دنبال کردند و نیروهای حافظ امنیت و مردم را به گلوله بستند.

وی با بیان اینکه رژیم کودک‌کش اسرائیل از آدم‌کشی و کودک‌کشی به وجد می‌آید، تاکید کرد: نخست‌وزیر سابق اسرائیل اغتشاشگران را به کودک‌کشی تشبیه و ترغیب می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: مردم نه تنها به اغتشاشگران نپیوسته‌اند بلکه در راهپیمایی 13 آبان امسال پرشورتر از همیشه حضور پیدا کردند و دشمنان مردم را کشتند و مساجد و حوزه‌های علمیه را به آتش کشیدند و در ادامه به روحانیون هتک حرمت کردند که جز نفرت عمومی چیز دیگری به دنبال نداشت.

چمران همچنین برای تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی آرزوی موفقیت کرد و گفت: ما از تیم ملی خوبمان حمایت خواهیم کرد و امیدواریم این تیم نیز با برنامه‌ریزی که انجام داده است به پیروزی‌های بزرگی دست پیدا کند.

به گزارش تسنیم، زهرا شمس‌ احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه جلسه امروز با تذکری در خصوص توجه به احداث و حفظ کاربری پارکینگ‌های تثبیت شده عمومی در شهر تهران گفت: با توجه به مفاد بند 12 مصوبه 9 /8/ 1401 کمیسیون ماده 5 مبنی بر موافقت با احداث ساختمان اداری 11 طبقه روی 6 طبقه پارکینگ زیرزمینی در ملک با کاربری تثبیت شده پارکینگ در خیابان حافظ که به درخواست سازمان مشاور فنی و مهندسی معاون فنی و عمرانی صادر شده است به شهرداری تهران تذکر داده می‌شود که رویکرد توسعه ساختمانی فیزیکی - اداری معاونت‌ها و سازمان‌ها و هزینه‌کرد منابع مالی که در شرایط فعلی محدود است.

وی افزود: لازم است گزارشی از ارتباط این درخواست با نحوه تجمیع ساختمان‌های اداری متعلق به معاونت‌های مختلف شهرداری تهران در یک ساختمان و تامین منابع مالی از محل فروش ساختمان‌های تجمیع شده مطابق ماده 26 برنامه 5 ساله سوم شهر تهران به شورای شهر تهران ارائه شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: طبق مفاد ماده دوم مصوبه شورای شهر تهران تحت عنوان «الحاق موادی به مصوبه «بهینه‌سازی چرخه اجرایی، هماهنگی و نظارت بر احداث پارکینگ‌های عمومی در شهر تهران توسط شهرداری تهران با مشارکت بخش خصوصی»، شهرداری تهران موظف به شناسایی و مکان‌یابی زمین‌های مستعد توسعه پارکینگ عمومی شامل اراضی با کاربری تثبیت‌ شده پارکینگ، زمین‌های مستعد تحت مالکیت شهرداری و زمین‌های معرفی‌ شده توسط متقاضی یا توسعه‌‏گر محلی با مالکیت خصوصی جهت احداث پارکینگ‏‌های عمومی و محله‌ای با در نظر گرفتن صرفه منابع عمومی شهر است.

شمس‌ احسان گفت: صرفه اقتصادی در احداث پارکینگ در این املاک در مشارکت با بخش خصوصی به جای توسعه ساختار فیزیکی شهرداری تهران برای احداث پارکینگ باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز ضمن محکوم کردن حمله به مترو و تخریب اموال این مجموعه اظهار کرد: از وزارت کشور می‌خواهم نسبت به افرادی که اقدام به تخریب اموال عمومی می‌کنند واکنش نشان دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه بیگانگان از افرادی که اقدام به تخریب اموال عمومی می‌کنند حمایت می‌کنند و از وزارت کشور می‌خواهم حتما مقابل این اغتشاشگران بایستد.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهر تهران چند هفته‌ای است که استاندار ندارد و شاخص آلودگی هوا نیز امروز بر روی عدد 140 قرار گرفته است و از رئیس جمهور می‌خواهم هر چه سریع‌تر استاندار تهران را انتخاب کند.

به گزارش تسنیم،‌ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در تذکری نسبت به انتصابات صورت گرفته در شهرداری تهران گفت: روز گذشته برای چهارمین بار مدیر عامل شرکت مترو تهران تغییر کرد و جالب است که طی یک سال گذشته این اتفاق افتاده و هر مدیری متوسط سه ماه در این مجموعه مشغول به کار بوده است.

وی با طرح این پرسش که این مدیران چه ضعفی را داشته‌اند که تا قبل از انتصابات فکر می‌کردیم این افراد بهترین هستند اما با گذشت حدود 3 ماه از فعالیت آنها اقدام به تغییر آنها شده است گفت: افرادی که در شرکت مترو منصوب می‌شوند همگی دارای دانش کافی، تخصص و کارآمدی قابل توجهی هستند و بنده با توجه به سمتی که در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران دارم این موضوع را تایید می‌کنم.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه حتی اگر بخواهیم یک بقالی را راه‌اندازی کنیم در یک بازه زمانی دو ساله برای آن برنامه‌ریزی می‌شود گفت: این تغییر و تحولاتی که در مترو در بازه زمانی یک ساله و تغییر 4 مدیر عامل انجام شده است عیجب است!‌

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به حادثه شب گذشته خط 5 مترو در ساعت 17:30 گفت: در این حادثه 7 واگن از روی سوزن عبور کرده و واگن هشتم از ریل خارج شده و شاهد حادثه در این خط بودیم و بدون تردید این حادثه ناشی از فرسودگی واگن‌ها بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت نگهداشت واگن‌ها و اورهال آنها تصریح کرد: متاسفانه علیرغم اینکه ما در یک سال گذشته تاکید بر تامین قطعات یدکی مترو داشته‌ایم اما هنوز این قطعا تامین نشده‌اند.

انتهای پیام/